New in!

Jag har nog blivit en riktig shoppingmänniska på sistone tror jag bestämt!

Under resan blev det lite smått och gott var och varannan dag, jag nätshoppar som en tok och idag fick jag även gå crazy på stan som en sen födelsedagspresent från Mange. Rensade under gårdagen i klädkammaren och skänkte sånt jag sällan använder till syster, och inhandlade idag lite av en ny höstgarderob! Nu har jag massor utav fina tröjor och även ett par nya byxor att traska omkring i under den kallare delen av året.

I taxfreen i Grekland hittade jag en hel Victorias secret-shop, där jag försökte hinna springa runt och dofta på det mesta innan flyget gick. Älskar deras body lotions och bodymists! Jag och systrarna brukade alltid få sådana när vår plastpappa besökte sin bror i USA. Nu hittade jag en doft jag aldrig provat förut, som jag självklart blev tokkär i då den luktar godis - så den fick följa med hem!

Inhandlade även en mascara idag som jag har höga förhoppningar på! Ska testa den imorgon och se om den är så bra som jag hoppas! :D

Ialyssos, Greece 2013 - part 2

Då ska jag försöka sammanfatta vad vi fick med under resan, tillsammans med en hel drös bilder!

Flygresan var ju såklart det största ångestmomentet för både min och Emmas del, och när vi lyfte fick jag världens blodtrycksfall/ångestattack - varpå min kropp började skaka som om den krampade. Till slut lugnade det dock ner sig och jag kunde efter en drink fokusera på mina korsord resten utav den nästan fyra timmar långa resan. De lugnande tabletterna behövdes med andra ord inte som tur var!

Andra spenderade tiden med att sova

Framme på flygplatsen i Paradisi

Väl framme bestämde vi oss för att ta bussen bort till Ialyssos, där vårat hotell låg. Busschauffören var vänlig och ropade ut hållplatsen, men när vi väl klev av insåg vi att vi inte hade en blekaste aning om vart vi skulle! Vi började traska i strandriktningen, och gick fel ett antal gånger innan vi tillslut hittade hotellet efter en lång och jobbig promenad med full packning i värmen!

Lunch i poolbaren!

Första doppet i hotellpoolen - Rasmus & Bella var i full gång med bus direkt!
På väg ner till stranden - en lycklig Linda!

Hotellet vi bodde på var mysigt och området runtikring var detsamma! Syster + karl samt jag och Magnus var för rastlösa för att poolhänga om dagarna, så vi passade på att utforska så mycket av den lilla staden/byn som vi kunde. Tror vi spenderade en heldag vi hotellkomplexet, annars var vi i farten för det mesta!

På kvällarna blev det oftast häng i någon utav alla poolbarer som fanns i området, där det fanns billiga och supergoda drinkar! Har nog aldrig provat mer än 2-3 sorter innan, men nu har jag gått igenom halva registret efter denna resan! Man blev ju dock aldrig riktigt onykter (förutom på Emmas födelsedag), utan man bara tog en drink eller två och myste med sällskapet.

Barnen dansade och showade på karaoke-baren! Isac gick till och med bort och bjöd upp en annan liten tjej - hur sött som helst!
Egna flashiga drinkar fick de också!

Härligaste och smidigaste sättet att ta sig runt på ön var med moped. Dock är inte dessa som Svenska mopeder, utan dessa gick i 80 km/h, så det var lite krut i dem! På dessa tog vi oss ena dagen in till Rhodos stad, där vi såg oss runt, shoppade och käkade lunch!

Rasmus var i behov av nya solbrillor!
...Jag tyckte han kunde gå i dessa skönheter!
Nere vid Rhodos hamn
Utsikt längs vägen tillbaka till Ialyssos
Barnen (inkluderat Emma och jag) fick också teståka moppe när vi kom tillbaka!
Första gången i mitt liv jag kör moped - fruktansvärt duktig ;) Jag hade ju ingen moppe i tonåren, utan fick istället en havremoppe (Nicco) i 15-årspresent!
Samma sak gällde för Emma, tror jag!
Isac testar hattar!

Allting var ganska billigt i området där vi bodde, så man gick och småshoppade lite varje dag. Klänningarna jag visade i förra inlägget kostade mig 25 respektive 16 Euro, vilket inte är några stora summor om man räknar det i Svenska kronor! Nördig som jag är blev jag helt fascinerad av allt i mat och dryckesväg jag hittade i butikerna. Det ser helt annorlunda ut från våra hyllor här. Mitt nya beroende under resans gång blev Pepsi light, som jagi nte förstår varför vi inte har i Sveriga! Mycket godare än min tidigare älskling - Pepsi Max!

Hittade även massor utav spännande alkoläsk/färdigdrinkar, som jag avnjöt de stunder vi hängde vid poolen. Breezer i blåbärssmak har jag aldrig sett förr - men de var så himla goda! Blåbärsmonstret i mig hoppas innerligt på att Systemet tar in dessa vartefter!

Denna var jag tvungen att prova! HAr ingen aning om vad det var som var speciellt med den, då allt stod på grekiska, men något annat än lightcola var det, för den smakade intemycket alls. Börjar fundera på om den var fri från det mesta joxet, alltså även sötningsmedel. Kan någon tyda grekiska får ni gärna upplysa mig ;)

Firade ju även min födelsedag där nere. Direkt då jag vaknade fick jag jättefina presenter av syster och Rasmus, i form av kroppsprodukter med olivolja och Aloe Vera. Jag är ju som besatt av Aloe vera, och härnere var man då i himmelriket då de tillverkade de flesta utav sina produkter med just denna underbara ingrediens!

På kvällen blev det middag på en fin restaurang, där det till min stora lycka sprang omkring en ursöt liten kattunge som jagade mat och ville bli klappad.

När vi efter middagen traskade omkring i området och kikade i butiker hörde vi att det kom livemusik någonstans ifrån. Det visade sig vara happy hour på ena baren, med billiga drinkar och världens kalas, så vi satte oss där en stund och roades åt alla fulla människor som levde om!

Något jag tyckte var extra mysigt var att det fanns många vilda hundar och katter som sprang omkring lite här och var! Vissa kanske är reserverade gentemot dessa djur, men jag tycker de förtjänar kärlek, så jag har kramats och klappats och gosat med alla jag hittat!

Just vid vårat hotell höll två katter ofta till. Jag blev helkär i dem båda, och hade svårt att slita mig när vi skulle åka hem! Den ena var en så otroligt fin katt med underbart psyke att jag seriöst funderade på att ta med honom hem, men då det var för mycket bestyr runtikring/omkostnader och för lite tid så fick han stanna kvar och förhoppningsvis få massor utav kärlek från kommade hotellgäster.
Här har ni honom! Charmtrollet själv! Han var inte bara min favorit, utan även Bellas! Vi smög ut godsaker till honom från frukostbuffen varje morgon, så till slut höll han sig kring hotellet hela dagarna.
Andra kissen, som även han var alldeles underbar! Älskade all uppmärksamhet han kunde få! Denna herrn följde även med mig och Mange till tennisplanen och låg och väntade i buskarna medans vi spelade match!

Ännu en utflykt under veckans gång gick med hyrbilar till andra sidan ön, där vi besökte orterna Faliraki och Kalithea. Jag var lite skeptisk till att besöka Kalithea, då det går magsjuka där, men ångrar inte en sekund att jag åkte med.
I

I Faliraki badade vi på deras stora sandstrand, köpte snorklingsgrejor till mig samt käkade en god lunch. Tanken var egentligen att vi även skulle besöka deras vattenland, men det fick ge vika för snorklingen då tiden inte räckte till riktigt.

Världens lustigaste fontän! Var så sugen på att stoppa ner något för att prova om det var sanning

Det var svårt att fånga skönheten i detta ställe på bild, men det var klippor som gick ner under vattnet, och bredde ut sig i en riktigt häftig undervattensmiljö! Jag blev alldeles förtrollad! Har aldrig tidigare snorklat, men detta var något alldeles extra! Var så uppe i att simma med fiskar och titta på allt som fanns att se, att jag helt obemärkt lyckades bli bränd av någon slags manet. Kände bara hur det efter en stund började svida i ena ljumsken, och gick upp ur vattnet när smärtan blev olidlig och jag trodde att jag reagerade på saltvattnet då jag hade rakat mig dagen innan. När jag kom upp upptäckte jag att hela ljumsken var röd och prydd med brännblåsor. Snart därefter sved både rumpan och benen, och jag upptäckte att även dem var röda och blåsbeprydda. Det blev värre och brann som tusen eldar till slut, och jag förstod inte alls vad som hänt. Till slut fick tag på personal på stranden som tog med mig till deras kontor där de gav mig medicinsalva, fölklarade att det var "jellyfish" och sa åt mig att uppsöka sjukhuset om jag skulle få allergireaktion. Jag blev såklart livrädd, vågade inte gå i vattnet därefter och vi alla åkte vidare hemåt kort därefter när även storasyster blev bränd på vaden.

Vågade mig dock på att snorkla igen sista dagen, då vi åteirgen besökte Rhodos. Då klarade jag mig utan missöden och fick se ett och annat skoj under vattenytan samt plocka snäckor till Bella.

På systers födelsedag gjorde vi en utflykt på mopeder! Det var så himla mysigt! Vi åkte upp i bergen på en ganska lång tur, och det var så jäkla vackert! Slutdestinationen var strutsfarmen som låg långt uppe i ingenstans, där de hade djur av alla dess slag som man fick komma nära och mysa med. Häftigast var nog tvättbjörnarna och babianen de hade!

Första strutsen vi mötte! Både han och jag var skitblyga när jag först skulle våga mig fram och mata honom, sen blev han jäkligt kaxig och nöp i fingrarna när han fick läge!

Ganska fula djur egentligen, men åh så häftiga de är! De är större än vad man tror!
Det fanns även lite mindre och fluffigare varianter (ungar?)...
...Men de bet desto hårdare!!!
.. Och smetade bajs på ens fingrar!
Till min stora lycka hade de åsnor! Jag älskar verkligen dessa djur! Hade redan innan resan bestämt att jag skulle rida åsna i Grekland, men då vi inte hann ner till Lindos (där de har åsneritter i bergen) fick jag nöja mig med att pussas och kramas med dessa gullungar! Jag vill ju ha en egen åsna, och har redan döpt min framtida gråa skönhet till Sylvester!
Alla djuren på detta bygge verkade dock inte ha det alltför bra! Man blev lite ledsen i själen av att se hur de trängt in djur i små trånga hägn! Många såg alldeles deprimerade ut! Denhär dromedaren reagerade knappt när jag petade på henne, utan gav bara ifrån sig en suck då och då och låg som halvdöd på backen. Hemskt!
En vacker hjort med jättemjuk näsa! Såg dock väldigt pigg och välmående ut!
Emma och den kaxiga Laman!
Ännu ett exempel på ett djur som inte fick ha det så bra. Han stod sadlad, helt ensam i en liten trång trähage där han tydligen gick som ponnyridning, utan varken sysselsättning eller sällskap :(
Åter till det roliga så hittade vi en vingård på vägen tillbaka, där vi stannade för lite vinprovning! Emma och Rasmus handlade med sig vin, och vi överraskade även mor min med en flaska! Ritigt kul grej att bara snubbla in på!
 De hade en alldeles underbar häst där, som fångade mitt hjärta!
På vägen tillbaka till hotellet stannade vi även till i en liten mindre ort där vi åt, kollade marknad och handlade superbilliga kläder (de kostade max 10 euro st)!

Emmas födelsedag blev den enda ordentliga festkvällen! Vi hittade en sportbar med en drinklista som var 101 sorter lång, och vi systrar provade friskt ur sortimentet efter att vi ätit supergod mat där!

Glada gänget!!!
Tror barpersonalen kände på sig att jag ine är som alla andra barn, för de satte hela tiden massa fula barnfigurer i mina drinkar!! Det var allt från papegojor till denna lilla humla! Det skrattade systrarna mina gott åt vill jag lova
Utöver de aktiviteterna var det sol, bad och shopping samt massor utav god mat och härliga skratt som fyllde dagarna! Många fina minnen har vi samlat på oss, och jag som aldrig varit en resemänniska har ju såklart fått blodad tand!

Söta Bella i sina simglasögon!
Hon är så duktig på att simma under vattnet, trots att hon är så liten! Att hänga med barnen såhär mycket har varit så mysigt även det! Dem kommer jag sakna ännu mer nu när vi är tillbaka i vardagen!
Isac ville också prova ;)
Bella och favoriten :)

Lillkissen ville följa med oss hem tror jag! Han kröp in i vagnen när vi väntade på taxin till flygplatsen, och ville inte gå ur den! Fina lilla kisse! ♥

Trots att veckan varit bra var det så otroligt skönt att lägga sig i sin egna säng igår! Har sovit som ett barn! Detta trots att jag frusit som tusan och fick ha dubbla täcken då jag vant mig vid att ha 25-26 grader i rummet när jag sovit (vi hade AC, men ville inte ha för kallt pga risken att bli sjuka). Jag kan titta tillbaka på resan och bli alldeles varm i kroppen av minnena, men nu ser jag fram emot vardag och rutiner igen! :D

Ialyssos, Greece 2013 - part 1

Nu är vi återigen på Svensk mark efter en alldeles fantastisk vecka i ett soligt och varmt Grekland!

Jag som aldrig rest till värmen förut har varit alldeles förtrollad under veckans gång, och är så himla nöjd med vad jag fått se och uppleva! Inte ett moln på himlen har vi sett under våran vistelse! Är även riktigt stolt över mig själv som inte panikade ur under flygresans gång, även om det krävdes att tok-lösa korsord hela vägen tillsammans med en sjujäkla grogg för att lugna nerverna!

Hinner inte skriva alltför ingående nu, för nu ska jag ha lite catch-up och filmkväll med min bästa vän/granne! Det får ordnas under morgondagen och efter att jag fått påfyllning av bilder fårn syrrans kamera!Däremot ska ni få en snabb titt på hur veckan sett ut!

Lilla bus-Isac älskade tillvaron!
På väg ner till stranden
Ena poolområdet! Det kanske ser mulet ut, men det är inställningarna på kameran som suger - himlen var klarblå!
Isac ♥
Nån ful fisk på stranden....
Grekland är garanterat långklänningarnas land! Fy så kär jag blev!

Kvällsutsikt från vårat rum
Ännu en klänning jag inhandlade!
Happy hour med fruktiga drinkar för mindre än 30 kr styck!

Och så fick djurnörden lite utlopp för sitt intresse också.... ;)

Kort och gott så kan jag sammanfatta resan som det bästa jag gjort på länge! Det var så skönt att bara få komma bort från all vardagsstress, stänga av mobilen i en vecka, glömma alla krav & måsten och spendera tid med min familj! Jag har varit i himmelriket! Att jag fick upp ögonen för snorkling och jag upptäckte en helt ny värld under vattenytan var inte heller det fel - jäklar så fascinerad jag blev! Men mer om det imorgon - nu ska jag filmmysa! :)

Happy birthday to me

Idag blir jag äldre, och därmed ännu visare!!!

Detta firas i solen, med mina närmsta runtikring mig! Bättre födelsedag kan man inte önska sig! ♥

Bye bye!

Nu är sista arbetspasset avklarat, vilket självklart var bitterljuvt!

Nu är väskorna packade, Gustav uppläxad i allt vad katt- och råttskötsel innebär och inom kort bär det av till Nyköping för en kort sovstund hos syster innan det bär av till flygplatsen och planet mot Grekland!

Jag är både livrädd och förväntansfull på samma gång! Vi får väl se om det blir någon sömn alls för min del inatt ;)

Throw me aside and just lead us astray

Fy vad tråkigt det är att vara ledig mitt i veckan.

Eller, skönt är det förvisso på ett sätt då man kan vila upp sig. Men sålänge alla andra jobbar hinner man ju bli rastlös efter bara 2 vakna timmar. Jag har i alla fall fart runt som en galning härhemma hela dagen och städat ur sovrummet, tvättat all tvätt, packat och styrt.

Catch up!

Äntligen är det måndag!!!

För de flesta betyder det start på en ny vecka med jobb, men för min del betyder det i princip "fredag" då jag jobbat från i fredags till idag. Har gått vändskift hela helgen (kväll-morgon) och det känns därför i princip som att jag jobbat i ett kör! Nu blir det skönt att få pusta ut innan jag gör mina sista två pass på sjukhuset för denna period. Som vanligt har det gått fasligt fort, och nu när jag snart slutar kommer jag på mig själv med att få lite spearationsångest. Har fäst mig ordentligt vid delar av personalstyrkan, och det känns riktigt tråkigt att vi inte ska jobba ihop mer. Många är semestervikarier och vi går kanske skilda vägar jobbmässigt framöver! Underskötersketjänsten var inte så trälig som jag trodde, jag har stundtals haft riktigt kul! Dock är det fortfarande inget för mig, men jag är glad att jag tagit mig igenom det och tuffat till mig lite!

De sista veckorna har dock varit händelserika på alla sätt och vis. Vet inte riktigt vart vi ska börja med att summera det hela, men vi tar det hela som det kommer!

Förra helgen spenderades med sol och bad, då vi drog ihop ett gäng på 8 pers och åkte till Varamon i Motala. Där badade vi i solnedgången, drack öl/vin, grillade och bara hade det allmänt mysigt! När det mörknade gjorde vi upp en brasa i sanden, som vi sedan satt och värmde oss runt! Riktigt härligt! Frampå natten åkte tälten upp och vi sov väl några timmar i alla fall innan man vaknade utav morgonsolen! Rakt ut i solstolen och kvickna till vid vattnet var det som gällde - även det hur härligt som helst! Spenderade större delen av lördagen med bad och solande, så man var skapligt mör när man kom hem vill jag lova! Men det var en riktigt kul utflykt! Jag kan knappt minnas när jag sov i tält senast, och trodde verkligen inte att jag skulle kunna somna, men det gick av bara farten!

I veckan som varit har jag hunnit med att hänga en del med Jocke och hans lilla tös. Spenderade även lördagskvällen hemma hos honom och Fia, där jag blev bjuden på mat och vi sedan slängde oss i soffan och tittade på "The purge". Helt klart en sevärd film, trots den dåliga kritiken den fått i media. Vi gillade den allihopa!

Bevis på att jag inte är den enda som slocknar i soffan ;) Jocke kunde han med innan vi skulle till gymmet i torsdags!

Även jobbhelgen blev riktigt trevlig! I fredags beställde vi dit mat och dukade upp inne i personalrummet, och hade en riktigt trevlig middag tillsammans! Som tur var så har helgen varit lugn, så det fanns tid att sitta och bara prata strunt en stund mitt i allt allvar.

Sist men inte minst får jag inte glömma vår babyshower för lilla Emelie för snart två veckor sedan! Natta hade styrt ihop en rejäl överraskning för den lilla damen, som inte anade någonting. Hon trodde att hon skulle på middag hos svärföräldrarna, och när hon kom ut på altanen satt vi tjejer där med presenter och blöjtårta! Det blev en riktigt mysig kväll, och det är hon värd gullungen!

Jag hade bara skräpiga mobilbilder, men Natta hade kameran i högsta hugg - så jag snor några bilder från henne ;)

"Till Lill-Bubi från Linda & Mange ♥ Vi ses snart!"

En ful-katt fick hon av oss ;)

♥ Stal mig en kram under magmätartävlingen! ;)

Det var det om detta! Nu ska jag ladda för gymmet!

Alice

Jag har mycket att uppdatera bloggen med just nu, då den senaste veckan varit full av minnesvärda saker. Störst av allt just nu är dock att min kära vän Jocke har blivit pappa för några dagar sedan, och jag är alldeles störtförälskad i lilltösen! det känns nästan som att jag blivit faster, fastän att det inte riktigt är så egentligen!

Har spenderat gårdagskvällen och större delen av dagen idag tillsammans med henne, Jocke och hennes mamma Malin! tycker det är så himla sött att se Jocke så stolt över sin lilla dotter. Det är en helt ny sida av en person jag ändå känt såpass länge. Himla kul!!

Jovars, när man ser en sån här sötsak ringer det till och med i min biologiska klocka!