Gladiatorerna + armar

I lördags fick jag ett mycket trevligt samtal! Det var ifrån tv-bolaget som spelar in gladitorerna och killen som ringde berättade att de tyckte att jag verkade jätteintressant och bjöd in mig på uttagningstest om två veckor. Det finns inte ord som beskriver hur glad jag blev! Nu jäklar ska jag ladda!

Igår började jag det hela med att köra ett tungt armpass. Jag tror min svagaste kroppsdel är just överkroppen, då jag har mer styrka i benen på grund av att jag växt upp på fotbollsplanen. Därför tänkte jag att det lilla jag kan hinna gå upp i styrka tills dess är mycket viktigt. Har även satt upp mål gällande chins för denna vecka, då jag tror att det kommer vara viktigt att kunna lyfta sin egen vikt.

Med mig på gymmet hade jag Magnus, som tyvärr inte var lika träningspepp som jag dagen till ära, men som ändå hjälpte och stöttade så att jag vågade öka i vikt på samtliga övningar. Det kändes sjukt bra! Började även testa chins utan hjälpvikter (fick dock börja med negativa då jag inte orkade upp från helt raka armar) och det gick över förväntan! :)

Efter gymmet blev det en promenad i Nisses sällskap, för att även kicka igång förbränningen lite. Vågade nämligen inte mig på att springa ännu, då jag inte var helkry och det beslutet känner jag idag var mycket rätt fattat då min hosta blev värre efter gårdagens pass. Idag får det därför bli vila, hur mycket det än tar emot. Det känns skit att inte kunna köra stenhårt nu och jag tror tyvärr att det kommer att vara till min nackdel att jag inte kunnat vara aktiv på två veckor. Förhoppningsvis gör det inte någon avgörande skillnad!

Kommentarer
Postat av: Kim

Fasen va kul! Håller tummarna för dig och din träning!

2012-04-16 @ 13:57:44
Postat av: Linda

Ja, visst är det?! :D Du vet ju hur nördig jag är med detdär programmet haha ;) Ja nu jäklar gäller det att jag ligger i och pushar mig över mina tidigare gränser! Dethär ska bli skoj!!

2012-04-16 @ 16:54:03
URL: http://Lindabjorka.se
Postat av: Malin

Hej, läste att du skulle vara med på fystesterna, vilken dag kommer du vara där? :) Klarar du minimikraven? 8 chins? Jag tvekar väldigt mycket på att jag orkar 8 chins dessvärre (är rätt svag i övre delen av kroppen, smidighet och snabbhet är mer min grej). Lycka till iaf :)

2012-04-26 @ 06:31:21
URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0