Armpass med Alva!

Jag har ju under en längre tid nu känt att jag inte gått in för mina styrkepass till hundra procent, och inte alls tagit ut mig och kämpat så pass som jag tidigare tycker mig ha gjort. Under denna veckan tror jag faktiskt att jag helt klart kommit fram till vad det är jag måste ha saknat - en riktigt peppande tjejträningskompis! 
 
Det slog mig under dagens träningspass att nu när Alva är med så vågar jag mig på att lägga på lite mer vikt, jag biter ihop och gör några repetitioner extra och jag tänker liksom lite mer som så att även om inte de sista två repetitionerna bli helt 100% korrekt teknikmässigt hela vägen så ger det mig mer än att inte göra dem alls! :) Alva är ju riktigt stark, och att träna med henne får mig att vilja kämpa för att komma dit hon är :D Supermotiverande! :D
 
Idag körde vi tjejor ett armpass! Frugan och Nicke var med på gymmet de med, men de hade ett lite annat upplägg med bröst/triceps. Vi ska se om jag minns alla övningar vi fick med, för det blev ett ganska långt pass, men bland dessa hade vi:
- Hantelcurls (både i början och slutet på passet)
- Skivstångscurls
- Hammercurls (dock kanske bara 2 set)
- Triceps pushdowns med både stång (två olika faktiskt, samt med både omvänt och vanligt grepp) och rep
- Scottcurls med rak stång
- Bänkdips som avslut!
 
Vi testade lite smått på några andra övningar, men jag tror det summerar allt vi körde igenom ordentligt!
 
Nu är jag faktiskt härligt trött i armarna, så nu ber jag lite för träningsvärk imorgon så jag känner mig lika nöjd och glad då ;)

Kommentarer
Postat av: Alva

Wiieeee jättekul att träna med dig ju! Och som du säger - extra roligt och motiverande att träna med en tjej som inte fegar med vikterna! Bra jobbat idag Linda! Det kommer nog kännas i armarna imorrn! ;)

Svar: DET GÖR DET!!! :D Jäklar vad jag har träningsvärk!! TACK Alva!!! ;D Du är grym!!!
Lindas träning

2012-08-30 @ 22:25:26
URL: http://pummis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0