3 - i -1

Här har mitt skrivande lyst med sin frånvaro under några dagar, så nu blir det till att sammanfatta 3 pass i ett inlägg!
 
Lördagen bjöd på biceps/triceps, vilket blev till ett riktgt brakpass! Jäklar vilket pump jag hade i armarna!! Under ca en timme körde jag totalt slut på mig själv, och det kändes långt efteråt! Jäkligt skönt att få känna att bicepsträningen satt som ett smäck för en gångs skull! 
 
Igår var vi i Nyköping och hälsade på min familj på dagen, varpå vi var tillbaka i Norrköping sent på kvällen. 30 minuter innan stängning rusade jag och frugan in på gymmet, så det fick bli ett högintesivt pass! Han körde bröst och jag fokuserade på bålen, mestadels mage. Situps i lutande bänk, hängande benlyft, knäindragningar (raka och sneda) i TRX, situps över bosuboll och ett avslutande set i lutbänken fick utgöra magträningen, som blev riktigt svettig! Lägger alldeles för lite fokus på mage annars, så det kändes skönt att få till ett pass där den fick prioriteras.
 
Idag var det ben som gällde! Det blev mestadels squats, både med fri stång (upp till 50 kg) och sedan med lite tyngre belastning i smith. Det går mycket lättare och jag orkar med med fri stång, men jag är inte helt hundra i balansen ännu, så jag vågar inte lassa på mer ännu då jag är rädd för att tippa omkull! Tänk så pinsamt ;) Nytt personbästa viktmässigt på squats i smithen idag. 75 kilo som gick hur lätt som helst på 10 reps. Nästa gång vågar jag nog pusha upp vikten ytterligare! Mina kära åskådare (frugan och Nicke) tyckte att det såg aldeles för lätt ut, och jag kände mig riktigt stark så jag tror nog att jag hade orkat ett set med tyngre vikter redan idag - men här skyndas det långsamt, och jag ville gå över på nästa övning då jag nött squats i 40 minuter ;) Körde lite bulgariska utfall och sedan raka marklyft också, sen fick det faktiskt räcka för dagen :)
 
Fula sig framför spegeln efter träningen är ju obligatoriskt ;)

Kommentarer
Postat av: Nannasnowblack - om träning och hälsa!

Åh, knäböj! Vilken hatkärlek man känner för dem ;)
Hur långt ner böjer du? Är det ass to the grass eller inte så långt ner? :) Kram!

Svar: Ja, visst gör man!!! ;) JAg böjer såpass långt ner som jag kan hålla neutral rygg. Därmed blir det inget ass to the grass för mig då jag är för orörlig i baksida lår och kort i vadmusklerna. Det många missar är att man gärna tippar fram bäckenet när man kommer för djupt ner och därmed belastar ländryggen. Man kan se det från sidan från att rumpan dippar ner lite.
Brukar dock fuska för att komma ner djupare genom att lägga viktskivor under hälarna och därmed öka min rörlighet;)
Lindas träning

2012-12-16 @ 17:15:28
URL: http://nannasnowblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0