Årets sista pass!

... fick bli ett benpass, som tyvärr inte gick som det skulle!
 
Hann bara värma upp på crosstrainern och köra igenom ett set på knäböj innan det var dags att tänka om helt. Set nummer två blev med lite högre vikt, och direkt kände jag att det var något som inte stod rätt till i mitt högra knä, då det värkte så fort jag böjde på benet. Direkt förstod jag att tennisen (som spelades på ovant underlag) hade haft dålig inverkan på mina knän, och valde därför att avbryta. Jag var verkligen skitbesviken, men förnuftet tog överhanden då jag absolut inte vill skada mig! 
 
Istället blev det lite lätta benspark, många tunga rumpdrag i cable, lite lätta utfall och även knäindragningar i TRX (magövning), bara för att få något uträttat när jag ändå var där. Känslan i knät när jag går är som vanligt, så jag tror att jag lyckades klara mig undan något varaktigt. Dock väntar jag nog med ben in i det sista nästa vecka, för säkerhetens skull!
 
Idag är det vila, i och med att jag faktiskt ska kalasa ikväll! Det är ju trots allt nyårsafton! ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0