Tisdag!

Goddag i snövädret! 
 
Här har vi gett oss ut i snörusket på förmiddagen för att ta oss till gymmet och värma upp kropparna lite! Jag körde axlar/mage och frugan och Nicke kämpade på med ben. Är riktigt nöjd med axledelen utav passet, där jag lyckades höja mig ytterligare (antal reps på högsta vikt)!
 
Övningar, axlar:
 
- Axelpress, ganska många set på hög vikt 
- Rear delts-maskin
- Utåtrotation i cable (Superviktig övning för att träna rotatorkuffen i axeln!!)
- Sidolyft med hantlar
- Framåtlyft med hantel
 
Som ni ser får jag i detta pass med både fram- ut- och baksida på axlarna samt en stabiliserande övning! Det är ett bra sätt att tänka på när man lägger upp sina axelpass!
 
Magträningen gick lite sisådär. Hade inte riktigt samma go i kroppen där och tyckte det blev jäkla jobbigt efter ett tag. Kan vara så att jag la övningarna i fel ordning och därmed blev lite för trött till en början. 
.
Övningar, mage:
 

- Benindragningar i cable, både raka och åt sidorna uppdelat på 4 sett (rak, höger, vänster, rak)
- Situps i lutande bänk
- Rysk twist med viktskiva på lutande bänk
- Dragonflyes, vilket jag får lov att erkänna att jag inte riktigt orkade mig igenom! Dumt at tlägga sist på passet kanske då det är en riktigt jobbig övning! 
 
Utmaning till mig själv blir härmed att klara tio strikta sådana jäklar inom en snar framtid! :D

Kommentarer
Postat av: Mari

=) riktigt bra blogg, kul att hitta hit =)

Svar: Tack! :D Vad kul att du kikade in, det får du gärna göra igen! :D
Lindas träning

2012-12-04 @ 21:46:11
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Karin

Vilka bra övningar!

Svar: Åh tack! :D Det blev ett riktigt roligt pass! :)
Lindas träning

2012-12-05 @ 08:30:19
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Karin

Vilka bra övningar!

2012-12-05 @ 08:30:26
URL: http://endorfinkickar.nu
Postat av: Nadja

Härligt, mycket bra pass. Kör magen först nästa gång så ska du se att du orkar mer :D Stora muskelgrupper är bäst att starta med :P

Svar: Tack! :D Åh, vilket bra tips! Det ska jag testa på nästa veckas pass! :D
När jag tänker efter kör jag nog alltid efter den principen annars, så jag förstår inte hur jag har fått till det här? :D haha! Tack igen! :D
Lindas träning

2012-12-05 @ 08:56:27
URL: http://sweetladysoul.se
Postat av: Mari

Sv. Det kommer jag göra, detsamma gäller dig :)

2012-12-05 @ 13:44:54
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0