Svettiga intervaller!

Denna veckan avslutades träningsmässigt med ett konditionspass som hette duga!

Jag kom till gymmet lite trött och loj med känslan av att detta skulle bli ett halvdant pass där jag skulle hålla mig i min comfort zone och inte ta ut mig. Jag var så slö i kroppen! Värmde upp på spinningcykeln och kände även där att detta inte skulle gå vägen, men när jag sedan drog igång med mina intervaller var det full fräs som gällde! Jäklar vad jag brände på!

Körde två block på crosstrainern med intervaller (där jag i intervallerna både ökade i motstånd och fart) och höll sammanlagt på i en timme. I slutet på sista blocket ökade jag motståndet ytterligare på intervallerna och kortade även av "vilotiden" (när man kör lugnare) emellan, så det blev riktigt intensivt! Jäklar vad jag svettades! När jag kom ut i omklädningsrummet var hela ryggen på linnet dränkt i svett! Nu är jag nöjd! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0