MRL

Idag körde jag och herr Tobbe ett MRL-pass ute i Ingelsta!

Var riktigt peppad och hade bestämt mig i förväg för att köra ett pass med högreps, alltså lite lättare vikter men fler repetitioner per set. När jag väl kom dit blev jag i vanlig ordning lite ostrukturerad, så jag körde först lätta vikter på många reps och gick sedan över på att köra tungt med normalmånga reps (10 per set). Det resulterade i många set per övning och riktigt trötta ben. Skön känsla! Kom upp i 125 kilo på sista setet i 45graders benpress. Det måste jag säga att jag var sjukt nöjd med! Gav även ett set med 135 ett försök, men då jag bad Tobbe säga till om jag inte gick ner djupt nog så valde jag att avsluta halvvägs in i setet då han sa att jag började mesa.

Inte riktigt varm i kläderna ännu ;)


Sen var det dags att slänga på skitapåsig-minen ;) Och ändå var vi inte uppe i full vikt här, så ni kan ju tänka er hur jag såg ut sen haha!
Tobo!


Utöver det blev det knäböj (minns inte vikten där, men var ganska slut efter benpressen), utfallssteg 3x20 med 10 kg hantlar, leg-curl 3x15 och rumpmaskin 5 set på stigande vikter.

Magen fick sig träning i magmaskin med stigande vikt och riktigt långsamma bitande reps, körde lutande situps 3x20 med 5 kg extravikt och sen körde vi vad vi brukar kalla magmördare - Man ligger på rygg och lyfter benen rakt upp och Tobbe puttar iväg dem neråt igen. Känner mig sketakorkad som inte minns vad övningen egentligen heter ;) Någon som har koll på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0