Utomhuslöpning

Då var dagens, lite kortare, konditionspass avslutat!

Det blev löpning ut på landsvägarna mot eksundshållet i den härliga kvällssolen. Fy så mysigt det är att få komma ut i naturen och röra på sig! Jobbigt som tusan är det också för benen att få löpbandet utbytt mot asfalt och skogsvägar med varierande lutning - superskön omväxlig och toppenkul att känna att det verkligen biter i benen de sista kilometrarna!

7 kilometer visade mitt löparprogram på ipoden, men jag funderar på om det verkligen stämmer då jag kom en bra bit ut mot eksund och bara vägen dit är ca 1 mil. Jag sprang ju även en omväg på vägen hem, så jag vetetusan om det kan ha blivit "bara" 7 kilometer utav detta. Menmen, hur som helst är det inte det som är det väsentliga - utan att jag kom hem helslut och med dyngsura kläder = jag har jobbat på bra! Tröjan satt som klistrad längs ryggen, det gör en så himla nöjd ;)

Nu ska jag avsluta med lite magövningar innan jag tar mig en proteinshake och sedan slänger mig i duschen! Stretchingen får jag inte glömma heller!

Vilken form av aktivitet blev det för eran del idag?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0