Syster på gymmet!

Idag var vi ett helt gäng som besökte gymmet! Jocke och Nicke skrev på medlemsskap - så nu har vi två nya träningskamrater som jag tror kommer att ge mig otroligt mycket motivation - och syster min följde med och provtränade! Självklart var ju frugan med också, som vanligt! :)

Då Emma var med fick det faktiskt bli ett cirkelpass idag, alltså att vi gick igenom kroppen styrkemässigt, då jag ändå har konditionsveckor egentligen och alltså inte kommer att träna styrka imorgon. I vanliga fall tränar jag aldrig styrka i hela kroppen samtidigt, då jag i stort sett tränar varje dag och musklerna måste få vila efter ett styrkepass för att byggas upp och utvecklas ordentligt.

Syster kämpade på riktigt bra och det var jätteroligt att coacha henne. Hon tyckte det var lite pinsamt till en början, men när hon väl kom igång var den den Björkströmska kämparandan som lös igenom! Vi är envisa, vårat släkte ;) Även jag pushade mig och ökade i vikter (bland annat i hammercurls) och provade att lägga in lite nya övningar som fungerade kanon!

Sist, men absolut inte minst, blev det rejäla mördarintervaller på spinningcykeln - dubbelt motstånd mot mina vanliga och riktigt snabba ben. Jäklar vad jag tog ut mig! Var alldeles vimmelkantig när jag klev av och mådde illa, varpå jag började fundera på om jag inte tog ut mig onödigt mycket. Nu när jag fått i mig lite att äta samt varvat ner känner jag det absolut motsatta - jäklar vad nöjd jag är!

Ett riktigt bra pass idag med andra ord!
Kände att jag skulle bjuda på en riktig snyggis-bild från gymmet som syster lyckades knäppa- och tillägga att där är det tamejtusan tillåtet att vara hur ful man vill! Man får grimasera, man får lukta svett och man ska lämna sminket hemma ;) Som Jocke gapar när han ska pusha på oss :"Det här är inget jävla skönhets-spa" - här är vi för att jobba järnet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0