Långt benpass och en glädjande upptäckt!

Idag blev det ett ensam-pass på gymmet, men jag kan uppskatta sådana pass ibland också!
 
Full fokus på sig själv och det man ska göra, lite kortare vila mellan seten som gör att passet känns mer intensivt och peppande musik i öronen! Idag var jag i förväg riktigt taggad, och beredd på att jag skulle få träna ensam - och det ledde till att jag fick till ett riktigt svettigt och tungt benpass! Sen att det tog närmare två timmar kan jag knappt förstå i efterhand! Men som man säger - tiden går fort när man har roligt! ;)
 
Då jag delar upp min benträning på två pass försöker jag under detta (som jag så fint har döpt till bentvåan) att fokusera lite mer på isolerade övningar. Idag blev det lite sisådär med det, då jag hade så mycket träningsglädje i kroppen att jag tyckte mig kunna ta och köra de övningar jag kände mig sugen på! Det viktigaste är ju faktiskt att det är roligt! :D
 
Så, vi ska se om jag minns vad jag kokade ihop för övningar:
  • Utfallssteg
  • Leg adduction, även kallat gynstolen ;)
  • Liggande bencurl
  • Raka marklyft (garanterat min favoritövning just nu)
  • Leg extensions/benspark
  • Glutesmaskin
  • Step up med vikter (TUNGT! jäklar vad jag fick ta i!)
  • Tåhävningar
  • Benpress, med fötterna riktigt långt fram för att komma åt rumpan!
Det var nog det hela tror jag! Massor utav övningar i en salig röra, men det var så himla roligt så jag kunde helt enkelt inte lägga band på mig själv ;) Känner faktiskt redan nu att jag kommer att ha en rejäl träningsvärk imorgon!
 
Något annat som gjorde mig riktigt glad idag var att jag under mitt dagliga besök på en av mina favotibloggar (Karins endorfinkickar) hittade en länk till min blogg i ena inlägget! Gud vad glad jag blev! :D Så till alla läsare som idag drällt in därifrån vill jag säga hej och välkomna, och hoppas att ni kan hitta något här som faller er i smaken :)

Kommentarer
Postat av: Karin

Roligt att höra:)

Svar: Tack igen :)
Lindas träning

2012-10-15 @ 02:34:11
URL: http://endorfinkickar.blogg.se
Postat av: Mari

:) Kul att dyka upp och peppas igång....

Svar: Ja, motivationen gör mycket! :)
Lindas träning

2012-10-15 @ 13:50:35
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Verkligen :) Dig ska jag fortsätta följa..

Svar: Vad kul! :D Du är så välkommen! :)
Lindas träning

2012-10-17 @ 10:49:10
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

TACKAR :)

2012-10-20 @ 14:00:02
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0