Världens sämsta träningsblogg!

Hej och välkomna till världens sämsta träningsblogg! Här var tanken att inspirera och motivera andra till att vårda sin kropp och hälsa - men nu lyser inläggen med sin frånvaro!
 
Att säga att jag varit stressad och haft mycket för mig duger inte, då jag en gång själv sagt att "om man inte har tid - dår TAR man sig tid"! Jag har helt enkelt varit alldeles för dålig på att ta mig tid, och det får jag be mig själv och mina läsare om ursäkt för! 
 
Om vi istället ska återgå till det som är intressant då - träning! Jag har faktiskt precis kommit tillbaka och tränat efter att ha haft en 5-dagars viloperiod. Vi kan kalla det bygga-muskler-vila, så känns det lite bättre i mina öron, men i själva verket så är det ju nattjobb och kalasande som har stått i min väg. Dock känns musklerna riktigt utvilade i efterhand och jag är inte helt missnöjd med den lilla pausen jag tog!
 
Igår var jag nämligen tillbaka på gymmet, och var supertaggad på att få ta i lite! Trots dålig sömn och en heldag med praktik följt utav stallbesök (där jag även trillade av hästen :P ) så var jag full med energi! Jag tangerade mitt PB, viktmässigt, i knäböj ganska enkelt och kunde till och med öka på antalet repetitioner - valde att inte öka mer i vikt för ryggens skull. Marklyften kändes bra, utfallsgången var i vanlig ordning en riktig pina och till sist blev det även ett tangerat PB i 45-graders benpress! Är skapligt nöjd över passet! Vi valde att köra få övningar, men istället många set på vardera. Riktigt skön träningsvärk i rumpan idag - som vittnar om att jag fick till ett bra kom-igång-pass! :D
 
Raka marklyft!
Kan passa på att notera tre saker gällande denna bild!
1. Mina knän är översträckta bakåt, lite för att jag inte såg mig själv från sidan men även för att jag även skulle kunna låsa i den positionen för att fotografera ;) De ska ha en svag böjning, men så raka som det går!
2. Ryggen kanske ser böjd ut, men det är  mitt linne som veckar sig - man ska alltså vara helt rak i ryggen genom rörelsen.
3. detta gäller då även huvudet! Den raka linjen ska fortsätta även där. Jag står dock och tittar i spegeln här ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0