Lördagsben!

Idag blev det ett ruggigt tungt och jäkligt kul benpass som jag rev av, i sällskap utav Linda!
 
Det blev inte alls många övningar, faktiskt bara fyra stycken, men jag körde igenom dem på så många set att det blev ett ganska långt pass ändå! Började med squats, som jag tror att jag stod och kämpade med i närmre 45 minuter, i alla möjliga bredder och vinklar på benen! Breda, smala, djupa, höga - you name it! Jag kom åt så himla bra på dem alla! Nytt personbästa tog jag också - 70 kg, på set om 10 reps. Det känner jag mig faktiskt ganska nöjd med, då jag inte är en speciellt stor person haha! ;)
 
Övning nummer 2 blev raka marklyft! Även där tog jag nytt personbästa! Men där har jag å andra sidan medvetet legat ganska lågt i vikt för att nöta teknik, varpå det inte var speciellt svårt att öka. 45 kilo var jag uppe i på sista setet (10 reps), och jag kunde ha fortsatt om jag hade velat - men jag skyndar långsamt!
 
Leg extensions och utfallsgång fick avsluta passet och de körde jag med ganska lätt belastning (var som max uppe på 32 kilo på utfallen) då jag var alldeles tömd på energi! Riktigt skönt att få pressa ut det sista man hade kvar i sig dock! 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så himla kul med nya PB! Bra jobbat!

Svar: Ja, man blir ju så jäkla nöjd! :D Tackar :)
Lindas träning

2012-09-29 @ 18:40:45
Postat av: Nannasnowblack - om träning & hälsa!

Kul att sätta personbästa! Det blir man så motiverad av :D Keep on going! Kram!

Svar: Ja, man blir ju grymt nöjd med sig själv! :D Jag krigar vidare ;) Kram
Lindas träning

2012-09-29 @ 19:31:56
URL: http://nannasnowblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0