Uppehåll

Gårdagens träningspass blev inte direkt så roligt som det borde ha varit!
 
Först blev det ett spinningpass tillsammans med Jejje, vilket var riktigt svettig och skojjigt! Försökte mig på några magövningar efter det, men orken fanns inte i kroppen, så jag ställde mig istället på ett löpband för att springa lite innan jag kände mig färdig för dagen. Jag hann dra på lite uppförsbacke och gå raskt i två minuter innan det small till. Inte i kroppen - utan i huvudet. Jag fick panik i hela kroppen, slog på stoppknappen och sprang in i omklädningsrummet med ångesten bubblande i kroppen. 
 
Jo för såhär är det, jag har aldrig varit en speciellt självsäker person. Jag har aldrig tyckt att jag är något speciellt och jag har antagit att den åsikten delats utav andra. Dock ställer jag alltid omänskligt höga krav på mig själv. Jag måste alltid sträva efter att vara den bästa jag kan vara inom allt jag gör, annars anser jag inte att det är bra nog. Jag vet med mig att det är en dålig inställning och något som ofta kan få mig att må dåligt, men det är också den inställningen som får mig att lyckas med det jag tar mig för och därmed även ger mig jäkligt mycket glädje. Kort och gott kan man säga att jag alltid lever med press på mig jsälv, från mig själv, att sträva efter att vara perfekt i allt jag gör!
 
Jag själv tränar för att det är roligt, för att må bra och självklart för att trivas i min kropp. Gällande den utseendemässiga biten så har jag, liksom alla andra, brister och fel - och de är jag mer medveten om än någon annan. Vissa går att påverka och andra inte. Det ska vara roligt att träna, vilket jag fortfarande tycker att det är, men just nu känner jag att jag lagt för mycket press på mig utifrån för att kunna njuta utav det i den mån jag tidigare gjort! 
 
Därför har jag nu tagit ett beslut: Jag kommer att ta en paus ifrån att skriva här i träningsbloggen. Jag kommer fortfarande att träna som jag gör, men jag behöver ta en paus från allt runtomkring. Inget som kommer upprepas framöver, men något jag behöver just nu.
 
Jag vill bara säga tack till er som har funnits här och peppat och inspirerat mig med era kommentarer - ni har gett mig så otroligt mycket!
Ta hand om er så länge, gör det ni mår bra av! ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Du gör helt rätt i det, du måste lyssna på dig själv. Det är det viktigaste !!! Hoppas du hamnar på banan igen och att du försöker minska ner den där pressen....du är underbar som du är, glöm aldrig det, trots att det är fantastiskt lätt att säga.... kraam

2013-04-21 @ 16:55:08
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Cissi Öhman

Klokt Linda! Det var anledningen till att jag också slutade blogga... Ibland är det så skönt att få träna hur man vill utan att känna press från andra. Att blogga är en rätt stor sak och det är lätt att "den roliga träningen" blir en stor otäck press istället och mer fokus läggs på utseendet, hur man ser ut mm. Hoppas vi ses på gymmet snart igen! Jag tycker du är stark!

Kram Cissi

Svar: Tack söta rara du för kommentaren! Det känns skönt att det finns folk som förstår! :) Aa jag hann inte ens se det hända, men nu i efterhand är det solklart! Det slutade med att jag bara kämpade för att ha resultat att visa upp, och att jag kände det som att min träning var iakttagen hela tiden och att jag inte hade råd med missar!
Det gör vi garanterat! :) Kramar
Lindas träning

2013-04-23 @ 12:46:38
Postat av: Louise

Känner inte dig, men kände att ja var tvungen att fälla en kommentar i detta inlägg. Om folk tittar så är det för att du har en grym fysik och för att du kör ditt race vilket är beundransvärt. Vi lär väl stöta på varandra på Friskis! Om du kommer ihåg så var det jag som frågade om övningar för en dålig, klen rygg för en tid sedan. Kör hårt!

Svar: Tack snälla söta rara! Det värmer!!! Har inte riktigt tänkt på det så faktiskt. Får alltid för mig att folk är så kritiska, men det har nog mer med mig att göra än någon annan. Jomen dig minns jag! :) Hoppas det går bra med ryggen!!! Detsamma! :D
Lindas träning

2013-04-23 @ 23:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0