Förvånansvärt med ork!

Idag trodde jag att jag skulle vara totalmör i kroppen efter en riktigt lång dag i skolan, men icke! Det gick ju faktiskt över förväntan!
 
Jag & Sofie begav oss ut till ingelsta så fort jag kommit hem och rev av ett rygg/biceps-pass! Riktigt skönt och orken höll i princip passet igenom. Men är man inte mör på slutet så har man nog tagit i lite för lite va?! ;) 
 
Övningarna då:
  • breda latsdrag. Ganska lätta sådana med lite fler reps
  • pulldowns med raka armar (latspressar)
  • stående skivstångsrodd
  • Enarmsrodd
  • hantelcurls
  • koncentrationscurls
  • High-pulls
Den sistnämnda har ni nog inte sett här förut? Den är nämligen ny i min repertoar och under tekniknötning, därav kör jag den enbart med 12,5-kilosstång än så länge för att skydda ryggen. Det är en dynamisk övning som kräver en del koordination och teknik, men den är riktigt rolig! Här har ni en film när Michaela gör den
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Ja, den övningen var då ny. Grym såg den ut att vara iaf :) Måste se om jag kan apa-efter och nöta in den :)

Svar: Ja gör det, du kommer inte ångra dig! Den är verkligen jätterolig! Lite klurigt med balansen i början men sen får man upp farten! :D
Lindas träning

2013-04-18 @ 19:49:30
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0