Strikt ryggpass!

Sista passet ut denna vecka blev rygg!
 
Trots att vi kom ganska skapligt till gymmet efter jobbet och det då inte hunnit fylla på sig med folk blev jag lite chockad över massan som befann sig där! Har glömt hur röriga passen kan bli när inte de verktyg man planerat att använda finns tillgängliga. Nåväl, fram med kreativiteten fick det bli helt enkelt - och passet kan vi vara riktigt nöjda med!
 
Mycket, mycket strikt teknikmässigt var det som gällde idag. Inget gristräna här, utan sakta, kontrollerat och muskelkontakt låg fokuset på. Försökte köra högrepsträning i den mån jag kunde, och det lämnade mig med en helt stum och slutkörd rygg!
 
Övningarna blev:
  • Chins
  • Raka pushdowns med stång
  • Rygglyft i ställning med viktskiva
  • Enarmsrodd
  • Sittande rodd
  • Pullups med V-handtag
Skönt sätt att avsluta träningsveckan med, och jag kan känna mig helnöjd med att det blev mitt sista pass innan semesterveckan! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0