Mina första instruktioner

Nu blev det äntligen av! Nu får jag äntligen kala mig individuell tränare på riktigt, då jag haft mina två första instruktioner idag!
 
Det var så himla roligt att få träffa sina kunder, höra vad de hade för förväntningar och mål samt peppa igång dem och ge dem ett upplägg som de verkade jättenöjda med! Var jättenervös innan, men kom snabbt in i rollen på plats och hade jättekul. Är faktiskt riktigt nöjd med uppläggen jag satte ihop, då jag tycker att de verkligen utformades efter individerna och deras förutsättningar! Gud vad kul det är att få pussla och pyssla! Dethär kommer jag att trivas med!
 
För er som inte vet så är jag otroligt blyg av mig som privatperson, men idag kände jag inte av det alls. Tror det blir skillnad när man är i sin roll som tränare och har kunskap att dela med sig av samt ett mål för mötet. Jag tjattrade på som om jag inte gjort annat! Kort och gott kan vi summera det som att jag är riktigt nöjd med mig själv och min insats idag! Lite stolt faktiskt ;) Jag strävar alltid efter att utmana mig själv på alla plan jag kan, och när det kommer till att bota min blyghet är detta ett stort steg!
 
Tänkte att jag efter mina två timmar skulle köra lite lätt benträning, men det fick bli ett äldigt kort pass då jag var alldeles tömd på energi. Antar att nervositeten gjorde sitt. Hade redan värmt upp, då jag själv är mycket aktiv unde rmina instruktioner, oc kunde därför gå direkt på lite utfallshopp i TRX, och sedan benspark, lårcurl och knäböj i TRX. Mer än så blev det inte då det började snurra ordentligt i huvudet, men jag behövde nog ha lite mer vila efter influensan ändå.
 
Provade att stabilisera knät med en kinesiologi-tejpning idag. Det fungerade faktiskt riktigt bra, så det tänker jag fortsätta med ett tag framöver!
 
Nu har jag tvingat mig själv att vila imorgon med, sen hoppas jag på att vara fit for fight i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0