Vi kör ett andra pass för dagen - utelöpning!

Nu när jag ändå är ledig i några dagar till tycker jag minsann att jag lika gärna kan passa på att klämma in lite extraträning här och där. Även jag har slagits av denhär efter-jul-paniken och känner därför att jag kanske kan ta ett löparpass eller två extra för att komma tillbaka till min vanliga balans. 
 
Efter att ha pratat träning med Jejje idag blev jag för ovanlighetens skull jäkligt sugen på att springa, så efter att ha laddat om med mat och vila efter morgonens gympass drog jag på mig löparjackan och skuttade ut genom dörren för att ta mig en runda i kylan! Löpning är väl kanske egentligen fel ord för vad jag gjorde, men det låter ju fräsigare än att säga att man gick ut och joggade ;) Är det bara jag, ellerlåter inte jogga lite som att springa på stället? :P Det gjorde jag inte i alla fall, jag tog mig framåt och det med ganska bra fart till slut!
 
Inledde med att promenera raskt, gick sedan över på att köra intervaller med att gå/springa och till sist så tog jag en ordentlig bit löpning (okejdå, jogging :P ). Jag är oftast så insnöad på att det är jobbigt att springa, att jag faktiskt glömmer hur mysigt och härligt det kan vara! Speciellt utomhus! Det var sådär lagom friskt i luften, jag hade lite vårkänslor i kroppen (pga all bortsmält snö) och riktigt bra, peppande musik i lurarna. Jag som trodde att min ork skulle vara som bortblåst kände nu att jag skulle ha kunnit hålla på länge! Men det höll jag mig ifrån, med tanke på att jag inte sprungit på länge och att knät gjorde ont under söndagens benpass, och valde istället att ta det lite lugnt. Jag kan ju inte komma här och chocka min stackars kropp från vinterdvalan med ett sjujäklarns löparpass, då kommer jag väl inte upp ur sängen imorgon ;)
 
Lite isigt här och där, men underbart väder och frisk luft! Härligt! :D
 
Perfekt till att dricka i samband med träning! Proteinmjölk! Det och fullkornsspaghetti med carbonara fick bli min återhämtning efter löparjoggarpasset! ;)

Kommentarer
Postat av: Mari

=) Heja heja...grymt !!!

Svar: Tack :D
Lindas träning

2013-01-02 @ 21:03:40
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Rund är också en form!

Vilken härlig känsla på passet!
Visst är det underbart med vårkänslorna man får ute nu. :-)

Svar: Ja, det var uppfriskade med lite ny miljö!
Lindas träning

2013-01-03 @ 14:48:11
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0