Benpass med Alex!

Idag fick benen kämpa så det stod härliga till!
 
Och härligt var precis var det var, för det gick som smort passet igenom! Just dessa pass, då jag kan börja närma mig min vanliga förmåga och där allt flyter på smärtfritt är så himla motiverande för mig! Det ger mig hopp om att snart vara tillbaka där jag vill vara med min benträning, om jag bara skyndar långsamt och låter det ta den tid det tar! 
 
Alex var med (även frugan & Micke, men de körde annat) och fick kämpa riktigt hårt. Tror han ville gråta och gå hem där under sista vidriga dropningen vi körde på knäböj. Men det är så ett riktigt benpass ska vara - grisigt, svettigt och pinande! Fy så härligt!
 
Tog lite bilder på några av övningarna vi gick igenom idag!
 
Bulgariska utfall med skivstång! En riktig rumpmördare! Innan denna körde vi även utfall i TRX! 
Alex slapp inte undan från lite hårt arbete! Kan tillägga att jag tjatade fram hans främre fot senare!
Raka marklyft fick vid med! Denna gång med båda benen i backen för att kunna lassa på lite vikt! Fick frågan av en tränarkollega till mig gällande varför jag har bälte när jag har "klockren teknik" - svaret är kort och gott att jag är feg! 
 
Rumpdrag i cable - på bänk! Även denna biter i rompan ordentligt!
 
Tyckte detta såg så roligt ut! Varierade min bromsträning lite idag, och körde dropset i smithen istället för mot en vägg. Dropade vikterna härifrån och körde riktigt långsam, seg högrepsträning tills benen nästan krampade. Sjukt gött (jajemen, Alex fick genomgå samma tortyr). Sista setet blev riktigt djupa sumosquats! 
 
La in lite småövningar däremellan. Men förhoppningsvis fick ni lite ben-inspo! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0