Lycklig träningstok!

Igår blev jag alldeles sådär fjärilar-i-magen-glad!
 
Frugan såg nämligen ett kort på mig och utbrast nöjt "Du ser ju faktiskt verkligen ut som en av dedär fitness-motivationsbilderna nu"! Då jag knappt ser mina framsteg själv så var det så otroligt motiverande att höra något sådant från den personen som vågar vara ärligast mot en!
 
Anledningen till att detta hamnar i träningsbloggen är för att jag tycker att det är värt att nämna vilket otroligt lyft det ger mig att ha ett sånt stöd hemifrån. Hela min familj, Mange inräknat, är jättestolta över mina träningsframgångar - och till och med min älskade bonusmamma "skryter" och visar bilder för sina jobbarkompisar! Det värmer i hela kroppen att veta att man gör något som de man älskar visar uppskattning för! Att få mina drömmar och mål accepterade av de som står mig närmast är jätteviktigt för mig, och utan deras backning hade jag nog inte haft det go i kroppen jag har idag! 
 
Magnus (min karl aka frugan) har inte alltid varit en muskelfantast! Jag minns när jag började styrketräna och visade upp mina utseendemässiga målbilder. "Det där är inte snyggt", kunde han vid ett flertal tillfällen uttrycka sig om dem, och han ville gärna att jag skulle hålla mig lagom. Dock har jag inte mött några invändningar alls fårn hans sida under min resas gång - snarare det motsatta! Ju mer jag har utvecklats i kroppen, desto saligare har han blivit över hur jag ser ut! Idag uttrycker han sig som helnöjd! Jag känner mig som snyggast i hans närvaro, där jag alltid får känna mig vackrast i världen - och stolt över vad jag åstadkommit! DET hjälper mig att lägga dövörat till när andra känner sig manade att kommentera att man är för "biffig" - för jag vet, att de enda åsikterna som betyder något är min och mina närmstas!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0