Veckan som varit!

... Har inte varit helt top notch träningsmässigt! 
 
Tisdagens pass gick grymt bra, men i onsdags när jag tog med min lillebror och Alva till gymmet för att ryggträna hade vi mindre tur. Ingelstagymmet var stängt, och istället fick vi försöka klämma in oss i ett överfullt citygym där verkligen alla redskap var upptagna. Det fanns inte en enda bänk eller ställning ledig, så det vi hade till vårt förfogande var i princip skivstänger och hantlar. Vi gjorde vårt bästa ändå, men jäklar så frustrerande det är att bli hindrad i sin träning på detta vis! Bestämde mig därför för att faktiskt strunta i att gå till citygymmet överhuvudtaget nu under sommaren, och istället försöka planera om min träning lite och kanske löpa/lägga vilodagarna där (trots att jag egentligen inte vill planera in dem). Det är ju bara 2 dagar/vecka det handlar om, så det ska nog gå att lösa fint! Lillebror var hur som helst väldigt nöjd och mör efter passet!
 
I torsdags var det i sedvanlig ordning dags att jobba på gymmet. Hade på något vänster lyckats bli dubbelbokad, så det tog en liten stund innan jag kom igång med att instruera rätt person, men när det väl var löst så gick det jättebra! Efteråt var det tillgänglig-i-gymmet-timma, och då inte det fanns alltför många frågvisa motionärer på plats så passade jag på att lekträna lite själv. Gjorde min första enarmspull-up, vilket kändes riktigt häftigt! Har aldrig provat tidigare, och trodde väl aldrig att jag skulle orka, men det gick ju inte allför tungt upp! När jag provade med vänster gick det dock inte ;) Testade även lite nytt på magfronten (som jag passade på att träna): Fällknivar med en 10kg skivstång! Riktigt jäkla jobbigt, men sjukt kul! Har blåmärken både här och var på smalbenen där stången slog i, men jag är riktigt nöjd över hur stark i magmuskulaturen jag blivit! 4 set fick jag ihop, varav de första 3 var på 10 reps och det sista på ca 15. Träningsvärken var brutal dagen efter!
 
 
Fredagen bestod återigen av vila, men det behövdes då jag inte sovit alls under natten och sedan haft en riktigt jobbig arbetsdag på det.
 
Igår (Lördag) hängde jag och Sara på låset för ett benpass! Det är som jag tidigare sagt så skönt att ta med sig träningsvana på gymmet, för de sköter sig själva trots att man visar dem nya övningar! Sara snappade upp alla övningar på direkten, så jag kunde ha fullt fokus på min egen träning trots att hon var ny på mitt benpass! :D Kunde detta pass faktiskt köra knäböj utan stöttning på vägen upp, och detta helt smärtfritt! Jag tog det självklart väldigt lungt med vikterna - och stannade därför på 40 kg.
 
Laddad för benpass! Favoritdagen ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0