Instruktionspass och fredagstriceps!

Igår (torsdag alltså, då jag ännu inte somnat och avslutat min fredag!) var det dags att hoppa i tränarkläderna igen! Denna gång för att gå igenom och lägga upp ett benpass till Jenny, som jag fick äran att hjälpa för första gången! Det blev en rolig timme, och jag är nöjd med upplägget hon fick. Min chef sa till mig när vi stod och småpratade att man gärna får go crazy med övningarna, så jag passade på att slänga in några som kanske inte hör till det vanliga slaget! Lite uppföljning blir det på Torsdag som det ser ut, så det ska bli kul att höra hur det har fungerat!
 
Timman efter spenderades som tillgänglig i gymmet, men då det inte var mycket folk där så fanns det inte alltför mycket att göra. Försökte mig då på några magövningar, trots att jag var så trött så att jag helst av allt hade velat lägga mig och sova på
 
 
mattan en stund. Men det gick minsann. Allt går med lite jävlaranamma, och jag har under de senaste åren fått lära mig att min lilla kropp rymmer förvånansvärt mycket utav det slaget!
 
Imorse var jag uppe tidigt för att hinna träna innan det bar av för studentfirande. Bröst/triceps stod på schemat, och jag som fortfarande var lite småtrött fick kämpa ordentligt! Dipsen gick väl lite åt skogen om man jämför med tidigare pass, men var väl egentigen godkända utifrån sett. Man höjer sina krav med tiden, det blir ju lätt så, och jag vägrar acceptera att ligga under min förmåga. Idag fick det alltså bara bli 3 set utav dessa, därav ett viktlöst och 2 med 5 kg i bältet. I övrigt försökte jag slänga in lite övningar som jag inte kör alltför ofta: exempelvis kickbacks och pec flyes. Det blev nog ett ganska godkänt pass ändå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0