Midsommarcardio

Igår fick det bli morgoncardio som utgjorde träningen för dagen, då jag skulle iväg på midsommarfirande och inte hann till gymmet. Dock är det väl tur att jag hamnade i den sitsen, för jag tror nog inte att jag frivilligt skulle ge mig ut och springa annars. Önskar att jag tyckte att det var roligare och var motiverad till det, men där har ni min akilleshäl - jag avskyr konditionsträning! Men men, ibland får man lägga band på sig själv och bara göra det ändå! 
 
Det var ganska varmt, och konditionen är inte alls där den en gång var då jag kanske sprungit två-tre gånger sen i höstas, men skam den som ger sig. En runda på ca 40 minuter fick jag ihop, där inräknat ett stopp för trappintervaller. Tungt som tusan gick det, men jag var rätt nöjd i efterhand varpå det var värt slitet. Ska nog försöka ge mig ut lite oftare. Jag behöver ju variera min benträning lite, och löpning är ju bra träning för benen! Dock är jag ganska säker på att det kommer bli mer av den varan i sommar, då gymmet har dumma öppettider och jag bara kommer kunna träna där varannan dag. Vi får se vart det bär av framöver helt enkelt ;) Idag - då blir det dock gym för hela slanten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0