3 dagar!

Upptagna Linda passar på att kika in här mitt i rapportskrivningen! Har i vanlig ordning inte haft riktigt med tid över till att sätta mig och skriva, men nu ska vi summera de senaste dagarna!
 
Slängde om lite i spliten denna veckan för att överraska kroppen lite, varpå tisdagens pass blev armar. Biceps/triceps med andra ord. Satsade på riktigt lång excentrisk fas i övningarna och lite mer explosiv koncentrisk, vilket mina armar svarade riktigt bra på! Ruggig träningsvärk gav det i alla fall, som fortfarande gnager i armarna i skrivandets stund!
 
Onsdagskvällen spenderades på spinningscykeln. Jag bestämde mig för att lura med Nettan på ett spinningpass på Friskis, och det fick bli spinning-medel just för att tiden passade oss så bra. Det var svettigt och sög gött i benen, men jag kunde inte riktigt fokusera. Dels hörde man inte vad ledaren sa annat än när man skulle byta position då han skrek ut siffran, annars hade man tyvärr ingen aning om när man skulle öka/minska belastning. Det som dock gjorde att jag höll på att gå ut mitt i passet var att herrn på cykeln bredvid mig satt och snöt sig i sin tröja ungefär varannan minut under hela passets gång! Och det var inga små försiktiga/diskreta snytningar heller, utan han blåste ur hela snoken på snor - högt och ljudigt! Det var så himla äckligt! Gör man så bland folk? Jag höll i alla fall på att kräkas.... Men jag tog mig igenom passet i alla fall!
 
Igår blev det bröst och rygg. Det blev dock mest fokus på rygg, och jag lyckades trycka på riktigt bra trots att jag bara gått och lagt mig efter spinningen (självklart efter att ha ätit) och sedan infann mig på gymmet direkt på morgonen efter. Hade min kära Celsius som hjälpte mig att kickstarta, så jag pushade mig igenom passet och förbisåg tröttheten! Härligt!
 
Idag blir det troligtvis lite cirkelträning (för pulsens skull) tillsammans med Jejje!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0