Helgträning

Det blev visst ett lite längre träningsavbrott än vad jag först trott! Detta då jag var så slut i kroppen och hade svårt att komma igång att äta igen efter att ha varit sjuk.
 
I Fredags var jag dock tillbaka på gymmet igen och tränade biceps/rygg tillsammans med frugan! Det blir ett riktigt bra pass och vi båda var supernöjda när vi åkte därifrån. Jag trodde att jag skulle vara efter-sjukan-seg i kroppen, men hade nog väntat tillräckligt länge denna gång för att ha hunnit återhämta mig ordentligt! Det enda som gick segt var, inte alls förvånande, chinsen. Dock har jag upptäckt att det verkligen är så att det sitter i huvudet på mig. Jag försökte först ett set utan att Magnus passade, och då blev det inte många. När han sedan stod och bara nuddade vid mina fötter och var beredd så att jag skulle kunna putta upp mig gick det däremot av bara farten. Jag tror jag har blivit rädd för att inte orka upp, och därför ger upp i förväg. Det får jag jobba på! Jag kan ju inte ha någon som står och passar varje gång!
 
Igår var jag på gymmet och instruerade, vilket även denna gång var riktigt roligt! Hade en fd tyngdlyftare som kund, och det var jätteroligt att få användning för de lite mer avancerade övningarna man har i bagaget! En utmaning för mig som instruktör! När jag jobbat färdigt kom en av mina tjejkompisar och mötte upp mig för ett bröst/triceps-pass. Detta gick lite segare än fredagens pass, men jag är ganska så säker på att det hade att göra med att jag precis jobbat i två timmar (man blir tröttare än vad man kan tro) och därför också inte kunnit äta ordentligt i lagom tid innan passet. Det är ju så himla viktigt att tima mat och träning för att kunna få ut det optimala av sitt pass!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0