Nu jäklar är jag på gång!

Igår var det instruerar-dags igen, vilket var lika roligt som vanligt!
 
Älskar verkligen atmosfären på Friskis, det märker man ännu mer när man besöker andra gym - det är så glatt och lättsamt! Tycker alltid det är så mysigt att komma in tidigare och prata med receptionspersonalen en stund, och bara strosa omkring en stund innan jag ska börja! Jag trivs verkligen!
 
Det blev ingen egen träning igår på grund av tidsbrist, men idag var jag på banan igen! Nu är min tenta skriven och jag har mer tid för att ägna mig åt träningen. Sjukt skönt, nu tycker jag att det är dags att börja ställa lite högre krav på sig själv! Speciellt med benträningen, som idag var det som stod på schemat! Började lite försiktigt med benspark (efter uppvärmning såklart) och gick sedan över till att testa på rumpmaskinen de har på nya gymmet (som jag blev kvar på, parallellt med friskis) - klart godkänd ;) Det kändes hebra i benen, så jag gick in och körde lite av Jejjes superövningar - Utfallshopp med bakre benet i TRX och squathopp! Superjobbiga övningar som riktigt bränner i benen trots att man jobbar viktlöst (la dock på vikt på den sistnämnda övningen, det blev jäkligt jobbigt!). Här hinner man få upp en ordentlig puls! Då det fortfarande kändes toppenbra i benen gick jag vidare och körde 45-graders benpress, där jag kunde lassa på något som i alla fall börjar likna mina ursprungliga vikter. Squatsen tog jag det försiktigare med, och jag kör dem fortfarande i smithmaskin. Kanske lite dumt egentligen med tanke på att jag behöver stabilisera, men jag vill inte påfresta för mycket på en gång och kan ju inte hålla mig från att böja - så det får fungera för mig! Sist ut var mina älskade hip thrusts. 4 avslutande set med olympisk stång i knät, som gav mig en sån kramp i rumpan att jag knappt kunde sitta när jag var klar! Det var riktigt härligt!!!! Fy vad jag älskar att kunna ta ut mig under benträningen igen!!! Det är ren och skär lycka!
 
Måtte det fortsätta på detta vis nu, för jag blir så glad av att komma framåt! Blev nästan lite tårögd när jag var så skakis i benen att jag fick hålla mig i räcket på väg ner för trappen sen! Nu jäklar, nu ska det minsann bli benutveckling här!
Utmanade mig själv idag och tränade i mina nya shorts! Jag är sådär fjantigt tjejig och har komplex över mina lår - precis som de flesta andra. Jajemen, jag har dedär kroppsliga nojjorna jag också - men jag ser det också som en motiverare att puscha mig ännu lite till för att komma dit jag vill! Dehär ska med andra ord åka på oftare!
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Oj oj bra pass där :)

Svar: Tackar, jag var riktigt nöjd efteråt!
Lindas träning

2013-03-01 @ 15:36:49
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Nathalie

All kärlek till benpass!
Hur mycket tar du i benpress? :)

Hoppas det håller i sig nu när du varit sjuk och allt!

Svar: Ja, det är veckans höjdpunkt ;) Lite extra nu när jag fått gå på lågvarv så länge! Oj, bra fråga. Jag maxar ju aldrig, så jag vet inte hur mycket jag skulle orka m jag bara lassade på så. Kör ganska många set på lite lagom tung belastning då jag inte får till någon bra position i den, men runt 130-140 ligger vikterna då tror jag... Om jag minns rätt ;D
Lindas träning

2013-03-01 @ 15:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0