Mina gymbekännelser

Alla har vi nog lite lustiga saker, fix idéer och rutiner för oss på gymmet!  Jag tänkte dela med mig av några utav mina, som kanske inte hör till vanligheterna för andra! 
 
  • Jag skriker nästintill alltid när jag tränar! Detta harr fåt många att vrida på huvudet på gymmet och undra om jag är döende, men jag tror att de flesta har vant sig nu! Jag vet att det är dedär sista repetitionerna, som man egentligen inte orkar, som ger resultat - och för att pressa mig igenom dem så tar jag i ända nerifrån tårna, och då blir det allt att man grymtar "lite"!
  • Jag lyckas alltid slå mig på gymmet! Jag vet inte hur jag lyckas, men alltid kommer jag hem med blåmärken och skrapsår! Ett urval på mina bravader är att slå skallen i chinsstången när jag hävt mig upp, tappa stången när jag kört pushdowns så den drämde rakt upp i näsan på mig, tappa stången igen under samma övning så nageln vek sig bakåt på mitten (idag faktiskt!), tappa vikter på fötterna, snubbla på vikter & och sist men inte minst så travade jag rakt in i en skivstång som hängde i stället i torsdags och slog i skallen så det bara sjöng om det! Fick en skapligt snygg bula som ser lite ut som ett horn vid hårfästet!
  • Jag älskar att ta bilder när jag tränar! Ingen nyhet för er som läser bloggen å andra sidan! Det är supernyttigt att se hur tekniken ser ut från de vinklar man själv inte får med i speglarna, och så ser man sin utveckling tydligare när musklerna arbetar! 
  • ...Och jag kan inte låta bli att titta mig i speglarna på gymmet! Det är ju helt omöjligt när de sitter överallt haha! Inte så att jag är obotligt egenkär, men man får ju se sig själv ur alla möjliga vinklar där! Det är ju alltid lite intressant! Det är ju inte ofta jag kan gå och spana in min egen bakdel någon annanstans ;)
  • Jag blir jättepeppad av att lära andra! Har jag med mig någon som jag instruerar och märker att de blir peppade av mig så blir jag taggad till att köra ännu hårdare själv när jag ser att de sliter! 
  • Hade det varit gynnsamt hade jag tränat ben varje dag! Jag Ä-L-S-K-A-R benträning!!! Finns inte mycket som slår det enligt mig! Kanske därför det är extra surt att jag just nu bara får göra det halvfesigt!
  • Jag älskar dubbelpass! De dagar tiden räcker till så delar jag gärna upp mina vanliga pass i två delar, och kör då gärna ett pass på morgonen och ett på kvällen! Det önskar jag att jag hann med oftare! 
 
Har ni några egenheter för er på gymmet? ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där med grymtandet: Check! Jag förstår inte hur folk kan påstå att dom tar i när dom tränar om de inte känner att de behöver utföra något form av ljud när de tar i, precis likadant som när man gör en all-out rush, då är det ok men inte när man lyfter vikter? Konstigt tkr jag! :P

Jag går gärna i en enhetlig färg, beroende på vilken muskelgrupp som skall tränas, t.ex ben = rött, bröst = blått, armar = grått, rygg = svart osv.

Dubbelpass är absolut inget för mig har jag märkt. Det tar alldeles för mycket energi för mig när jag jobbar. Men gött för dom som kan o klarar av det! :D

Fortfarande Linda, din utveckling är så jävla imponerande. Man blir fasen lite avis! ;)

Svar: Nä, men precis! Tar man i så man håller på att spricka så måste man ju släppa ut allt tryck någonstans! Och hellre genom munnen än andra utfarten tänker jag, hahaha! ;)
Åh, men vilken kul grej! Då glömmer man aldrig vad man planerat att träna! xD

Vad söt du är!! Tack Johan! Din resa är inte dåligt imponerande den heller du! Vi har jobbat från varsitt håll kan man säga! :D
Lindas träning

2013-05-21 @ 21:09:51
Postat av: Johan W

Det var jag som skrev förra

2013-05-21 @ 21:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0