Lite att ta igen!

.... i vanlig ordning då! Eftersom jag leker miss upptagen om dagarna och inte orkar slå på datorn, och inte heller nöjer mig med att knappra in ett inlägg från mobilen så får det istället stå tomt här stundtals. Fy skäms! 
 
Tur är väl det att jag fortfarande tycker mig ha tid för min träning, för den vill jag minsann inte vara utan! Bara bra upplevelser på den fronten har jag i alla fall haft sedan sist, och så får det gärna fortsätta! Det är ju ändå som roligast när det flyter på riktigt bra! 
 
I torsdags jobbade jag ju på gymmet, och inledde mitt pass med ett riktigt roligt individuellt träningspass! Det är såklart alltid roligt att möta nya människor, men liiiite extra då man riktigt känner hur träningsglädjen sprudlar i dem! Man blir liksom lite extra peppad själv då på att ge dessa personer ett riktigt grymt upplägg och därmed bra förutsättningar för att lyckas med det de vill uppnå! Det gör något med den egna motivationen också har jag märkt - glädje smittar helt enkelt! 
 
I fredags blev det benträning med två fina flickor från min klass! De hann inte stanna alltför länge, men jag hoppas jag hann föra vidare ett och annat nyttigt i alla fall! Lagom tills de begav sig iväg strålade jag samman med min svåger, som besökte stan för lite träning. Ombytta roller blev det då, och hans metoder gav mig värre träningsvärk än vanligt. Jag får ju å andra sidan nästintill alltid träningsvärk efter benpass nu, då jag äntligen börjar kunna trycka på lite igen efter min knäskada. Jag skyndar långsamt, men ser hela tiden till att ta mig framåt! 
 
Igår hann jag och frugan med ett axelpass på morgonen, innan vi åkte till Nyköping för att fira min pappas 50-årsdag. Inledde passet med militärpressar, och kunde för första gången på länge komma upp i lite tyngre vikter på den övningen. I övrigt ser passet fortfarande ut som vanligt, och jag måste bannemig ta tag i detdär upplägget snart så att det händer lite nytt! Dock ska jag lägga om mitt schema till en början och jobba med periodisering av repetitionerna, så jag kanske kan avvakta med övningsbyte tills jag ser vad det ger mig! 
 
Gammal bild, men rätt övning i alla fall!
 
Brukar ni variera era scheman? Eller blir det samma övningar/blandade övningar varje pass? :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0