Oh my quads!

Hallå i stugan!
 
Här har det varit radiotystnad under några dagar, med förklaringen att jag mått ganska dåligt sedan jag kom hem från min utlandsvistelse. Är totalt orkeslös och yr i huvudet, och vill i princip bara sova dygnet runt. Hoppas väl på att detta ska gå över snart, så att man kan börja känna sig lite mer peppad på livet och allt vad det innebär igen!
 
Har dock både hunnit instruera och träna sedan jag skrev senast! Ett axelpass som hette duga och ett benpass med bra tryck i har jag minsann fått ihop - lite konstigt med tanke på hur trött jag går omkring och är utanför gymmet! Axelpasset innehöll inget nytt för denna gång, då jag inte vill ge mig på mitt nya upplögg förrän jag känner mig pigg och taggad nog för att kunna göra det till 100%. 
 
Lite suddiga instagrambilder! Skulle för övrigt köpa nytt BCAA, hade bråttom, trodde allt i samma hyla var BCAA, grabbade en burk som säljaren prisade och som hade god smak - upptäckte senare under dagen att det var EAA. Jaja, jag får väl helt enkelt prova det denna gång då ;) Smaken var underbar i alla fall!
 
Benpasset innehöll väl å andra sidan inte mycket nytt heller övningsmässigt, men såg annorlunda ut i upplägged vad det gällde repetitioner, antal set och vikter. 
 
Övningarna var följande
 
- Sumosquat med fri stång (ökande vikter) - 4 set (varav det första med enbart stången) 22-22-20-15 (reps)
- Knäböj i smith med 90 gradersvinkel på benen (ökande vikter) - 3 set 20-15-10
- Donkeykicks i smith (ökande vikter) - 3 set/ben 10-10-8
- Benspark i maskin - 2 set bromsträning 15-15
- Raka marklyft 40 kg (det enda jag minns den exakta vikten på, haha!) - 2 set 20-15
 
Just de raka marklyften har ja utvecklats enormt i nu när jag fått läggaom benträningen efter nyåret. Både vad gäller teknik, flexibilitet och styrka! Jag minns att jag förr tyckte det var tungt att köra 40 kg, och att det var mitt kort-set när jag körde pyramider på dem då, medans samma vikt nu är mitt startläge och min vikt för högreps! Riktigt kul när man märker framsteg! 
 
Resultatet av gårdagens benpass då? Som rubriken lyder: OH MY QUADS! Mina framsida lår värker något otroligt av träningsvärk idag och jag går som om mina ben vore två träklubbor! I love it!
 
Mina kompressionstights är alltid på under benpassen! De hjälper blodcirkulationen i benen och ska på så vis öka prestation och återhämtning! Dyra som tusan - men jag är supernöjd! Både snygga och praktiska! Jag använder alltid stödstrumpor (kompressionsstrumpor) när jag jobbar och går mycket, så jag vet vilken skillnad det gör!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0