Svettigt söndagspass!

Idag har jag gått och varit lite småseg under dagen, och var därför rädd att kvällens benpass skulle följa samma mönster och gå på halvfart. Var lite frusen och dan på vägen dit, och förberedde mig på en rejäl mental kamp!
 
Så fort jag mötte upp mitt träningssälskap, Fia som var pigg och på hugget, så förändrades allt! PAsset blev precis tvärtemot var jag innan föreställt mig - det blev riktigt grisigt! Upplägget var följande (efter uppvärmning):
  • Squats - set med ökande vikter, som uppvärmning för nästa övning
  • Squat-trappa - Har förklarat hur denna fungerar i ett tidigare inlägg, men nu var det längesedan. Det går till såhär: börja på 5 repetitioner på ganska tung vikt, ca 80% av ditt 1RM. På den 5:e repetitionen låser man nästan längst ner och står i jägarvila , räknar till 5, släpper ner i bottenläge och sedan upp, kör samma vända igen fast med 4 rep (jägarvila på 4:e - alltså alltid på den sista repetitionen), sen 3 - 2- och till sist en statisk repetition och bara hålla ut såpass det går. Suger något frukatnsvärt i benen vill jag lova!
  • Utfallsgång - 3 varv på löparbanan med lite vila emellan. Jag fick kämpa rejält då jag tyckte mig orka traska omkring med en 15-kiloshantel i varje näve och hade riktigt jobbigt med balansen när orken började sina!
  • Rumplyft med boll i ländryggsställningen - 3 set med tyngsta bollen. Aktiv vila mellan seten - squathopp
  • Benspark i maskin - bromsträning med flex, 3 set
  • Raka marklyft - 3 12-set på 60 kg och sedan ett dropset med 60-40 kg
  • Enbenspress i maskin - Vi kör en liten finess på denna, ligger lite snett för att få vinkel uppåt/utåt. Lätt belastning och så håller den andra emot en stund i bottenläget så man får pressa på ordentligt och släpper sedan på så man får sträcka ut. Riktig krampvarning på denna!
Så såg det hela ut, och det var riktigt roligt! "Fryser du fortfarande Linda?" frågade Fia när vi nästan var klara.. Ni kan väl gissa vad svaret på den frågan blev hehe ;)
 
 
Trött, seg och frusen innan - men det blev det snabbt ändring på!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0