Benfredag och tidig lördagsträning!

Igår var det i sedvanlig ordning benfredagsdejt tillsammans med mina favoritkollegor (plus frugan och lilla Emelie) efter stängning! 
 
Hade i förväg varit öm i mitt bråk-knä, och passet började skakigt på grund av rädsla för att det skulle gå illa. Inledde med knäböj, där jag inte vågade mig upp på mer än 40 kg till en början, och då valde att köra en squattrappa för att göra det hela lite jobbigare. Dock fick jag lite påputtning från grabbarna, och vågade till slut kliva upp till 60 kg. Det var jag ju såklart riktigt stolt över, men måste ju erkänna att jag tvingade Johan att stå bakom som en hök och passa på mig ifall mitt knä skulle ryka - vilket det såklart inte gjorde. Faktum är att det inte gjorde ett dugg ont alls! Det får jag försöka lägga på minnet till framtida pass, så att jag slutar fega så dant med vikterna! 
 
Omvända utfall från stepbräda, bulgariska utfall, sumomarklyft och enbenspress var de andra övningarna jag fick med, och även i sumomarken lyckades jag göra mig själv lite stolt! Gav mig fan på att jag skulle orka lyfta 80 kg i alla fall (jag är fortfarande otroligt klen/feg i denna övning!), och till slut så gick det! 
 
Har filmat en av övningarna som jag tänkte dela med mig av under morgondagen, nu hann jag inte få till den innan jag måste rusa till jobbet!
 
Idag var det upp ganska tidigt (för att vara lördag) som gällde, då jag jobbar eftermiddag och gärna ville hinna få in lite träning innan jag ger mig iväg! Ett kort pass för magen fick det bli istället för helvila, och det dög gott och väl för dagen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0