Förra veckan!

Förra veckan flöt på riktigt bra träningsmässigt! 
 
Dock fick jag stuva om lite i min planering då jag kom för att köra ett benpass på fredagen efter att ha sprungit runt som en skottspole på jobbet - dessutom i dåliga skor - både under kvällen innan och förmiddagen, varpå mina ben var både trötta och ömma! Kände direkt att det inte skulle fungera, och valde då att träna axlar och mage istället! Ett mycket bra val om ni frågar mig, för det blev riktigt grymt! 
 
Benpass blev det istället på lördagen, då i sällskap utav min lilla Emelie! Vi fick till ett både långt och bra pass, som vi båda känner av ordentligt i skrivandets stund! Många set lätta knäböjar samt några dropset fick inleda passet, som sedan följdes av dropset i sumomark, bulgariska utfall supersetat med omvända utfall från stepplatta och till sist donkey kickbacks i cable. Var för en stund riktigt tjurig då jag inte kom upp i vikter som jag hade velat, men fick vara nöjd ändå med tanke på att jag ju faktiskt försökte öka EFTER mina dropset - kanske inte det smartaste! 
 
Söndagen bjöd på ett riktigt tjurskallepass! Jag var lite stressad och opeppad på bröstträning, och smittade av mig på mitt träningssällskap, varpå passet blev lite grinigt! Dock flöt det ändå på och jag är i efterhand nöjd med det i det stora hela. Egentligen var jag nöjd att jag bara tog mig iväg när motivationen tröt, men när jag väl var där så blev jag som vanligt prestationshetsare och ville orka prestera bra! 
 
Gårdagen bjöd på ett ganska långt ryggpass, där vi även slängde in lite magträning på slutet för att vi helt enkelt var sugna på det! Chinsen gick segt, men efter det lossnade det och roddövningarna som följde blev riktigt bra! Har hittat en liten ny favorit som jag vill tycka att jag klurat ihop själv, men det är nog säkerligen många andra som kör likadant och det är säkert en etablerad övningl. Enarmsrodd i cable i alla fall, biter riktigt gött i ryggen!
 
Inget konstigt alls egentligen jämfört med en vanlig enarmsrodd, men jag tycker att man får riktigt skön kontakt
 
 
Idag fick det bli vilodag! En väl placerad sådan, då jag fart runt hela morgonen på spännande saker och även jobbar kväll! Imorgon är det dock dags för ett axelpass! :)
 
 
Min telefon vill för övrigt inte samarbeta med datorn just nu, så tyvärr får vi nöja oss med instagrambilder för tillfället :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0