Internutbildning och löpfail

Igår fick jag chansen att prova på någonting som är alldeles nytt för mig! 
 
Vi har nämligen en ny instruktörskollega på gymmet som tävlar i tyngdlyftning (om jag fått begreppen rätt, haha) och igår fick vi oss en lektion i just detta utav honom! Jag ska nog inte ens försöka gå in på vad vi gjorde för övningar, för jag kände mig helt vilsen, men det var faktiskt riktigt roligt! Jag är väl inte direkt känd för att vara smidig, vilket jag återigen fick bli påmind om igår, men jag gjorde så gott jag kunde och det räcker ju gott och väl! Dock måste jag ju erkänna att jag blir lite småputt när det inte går som jag vill på direkten ;) 
 
 
 
Jätteroliga och inspirerande timmar! Men oj så trött jag var när jag kom hem! Spenderade 4,5 timmar på gymmet sammanlagt då jag även hade 2 tillgängligtimmar att avverka efteråt. Det tog på krafterna!
 

I övrigt har jag fått till ett snabbpass för ben på fredagen, där jag trots högt tempo på passet tog nytt PB i sumomarken. Har förvisso testat några repetitioner på 80 kg förut, men nu fick jag ihop ett godkänt set med den vikten, vilket kändes riktigt kul! 
 
Idag blev det lite pannkaka av hela träningsgrejen. Tänkte att jag skulle tjäna in någon timmes extra sömn på morgonen, och planerade därför att ge mig ut och springa (Japp, ni läser rätt...) på förmiddagen efter att återigen ha blivit inspirerad av min vän Jejje! Det gick åt skogen, kan vi bara konstatera helt enkelt. För det första så förstår jag inte att jag aldrig kan inse för en gångs skull att jag inte alls tycker att det är roligt att springa. Det understryker ju vikten av att hitta en träningsform man faktiskt tycker är rolig - jag hade aldrig varit en sån träningsfanatiker som jag är idag om jag envisats med att gå ut och springa varje dag trots att jag avskyr det! Det som stoppade mig mest idag var att jag fick ordentligt håll som vägrade ge med sig och högg till varje gång jag började springa igen. Så jag gav helt enkelt upp och gick hem! Så nu har jag suttit här och tjurat en stund över att jag inte fick till någon träning innan jobbet idag - men jag har å andra sidan lärt mig att det är värt en timmas mindre sömn hädanefter för att hinna ta sig iväg till gymmet innan jag jobbar eftermiddag!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0