Midsommarträning och dubbelt upp!

Efter att ha vilat upp mig en dag efter benträningsfailen i förra veckan så gjorde jag ett nytt försök på gymmet tillsammans med en glad skara på midsommaraftonsförmiddagen! 
 
Det blev ett lite improviserat överkroppspass med störst fokus på rygg, och jag tog mig igenom det utan några större bekymmer. Revbenet gjorde dock riktigt ont i chins/latsdragen, så det fick bli få set på de övningarna. Lite svag yrsel kunde jag dock känna av, så resten av helgen fick bli vilodagar.
 
Idag var jag åter på gymmet tillsammans med lite nytt sällskap i form av Jesper. Vi tränade bröst/triceps och slängde även in en axelövning på slutet då det endast hinns med ett benpass imorgon också innan vi far iväg till Öland på lite minisemester. Idag hade jag återfunnit orken, och jag blev varken yr eller fick hjärtklappning när jag tog i. Ett mycket gott tecken med andra ord! Kunde genomföra ett pass med nästintill min vanliga intensitet (med lite färre övningar) utan problem!
 
Efter lite återhämtning med mat och en runda på stan utmanade jag senare herrn i tennis. Vilket fiasko! Jag var nämligen totalt värdelös dagen till ära! Vet inte om det berodde på att jag kände mig totalt mosad i överkroppen eller om det var för att det är ca ett år sedan jag höll i ett tennisracket, men det blev så pinsamt illa att vi fick bestämma oss för att bara stå och slå snälla bollar till varandra istället.... Jaja, svettigt blev det i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0