Tisdag - Ben!

Som rubrken skvallrar om så var det igår dags att träna benen! 
 
Innan passet hade jag hamnat i total matkoma varpå det var tur att jag hade Mange hemma som också skulle träna, anars hade jag nog tagit bra lång tid på mig att komma iväg! Tog därför lite PWO för första gången på några veckor, och det hade verkligen effekt! Blev superpigg och peppad på att få ta i lite!
 
Det blev inte många övningar igår, utan passet bestod enbart utav knäböj, raka marklyft, utfall och 45-graders benpress! Men oj vad slut jag blev!!! Körde ganska många set på varje övning och ökade i vikt för varje, vilket innebar att jag detta pass kom upp i skapligt tunga vikter på alla övningar förutom arklyften - där jag fortfarande nöter teknik! Dock tycker jag att de känns ordentligt ändå än så länge, så jag har ingen brådska där! Utfallen tror jag nog att jag tog personbästa i, då jag körde med 60 kilo extravikter! Kändes ordentligt i benen och efter den övningen hade jag det riktigt jobbigt i benpressen! Där körde jag på fyra stegrande set, varav jag sista setet höll på att braka ihop och Mange & Gustav fick ta tag i vikten och hjälpa mig på sista repetitionen då jag helt enkelt inte orkade dra upp den igen - jag var helt färdig!! Körde för psykets skull igenom ett avslutande set med vikterna avhängda (ställningen väger då 76 kilo), och bara det var en pers att ta sig igenom! Kan lova att det var med ruggigt skakiga ben jag gick därifrån för att stretcha sen!
 
Tror ni jag har träningsvärk idag? Haha ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0