Två pass - ett inlägg!

Här hann jag inte in igår, men inte betyder det att jag låg på latsidan för det!
 
Nä, igår fick jag nämligen till ett riktigt hästpass på gymmet, på ca 1 timme och 40minuter, där jag först tränade armstyrka till krampkänning och sedan gick på 30 minuters tuff intervallcykling! Är riktigt nöjd med att jag tog ut mig då pass som jag gjorde, för jäklar vad jag jobbigt det var! Jag kör ju inte mycket till konditionsträning nu, då jag tycker jag kan spara lite på det över vintern (känner inte att jag behöver se speciellt definerad ut under vinterhalvåret) utan öser istället på med styrka nu och laddar konditionsbatterierna lite till vårens drabbning! Självklart kommer jag dock fortfarande köra kondition nör lusten faller på, men det är inget jag tänker schemalägga och tvinga mig själv till!
 
Åter till passen så var jag idag på gymmet med Alva. Hade ingen som helst plan för träningen när jag åkte dit och passet blev ju då även lite halvdant för min del. Men jag bestämde mig i alla fall för att träna ben, och så lite mage på det. Körde på ganska lätta vikter idag då jag var totaltömd på energi - där ser vi direkt vikten av att ge kroppen ordentligt med mat efter träning för att återhämta sig! Gårdagens efter-träningskäk var inte optimalt! Övningarna jag gick igenom var utfall, frontböj, raka marklyft och cable kickbacks. Det räckte gott och väl idag för att göra mig snurrig och trött. Magträningen bestod även den utav få övningar idag, två om jag nu minns rätt i efterhand - liggande benlyft på bänk och crunches över halvboll Det fick duga gott för dagen, då jag kanske egentligen hade behövt vila ;)
 

Kommentarer
Postat av: Alva

Bra jobbat ändå! Ibland har man riktiga pungdagar men så kan det vara. Vi får se till att kötta ordentligt på söndag! :D

Svar: Haha jaa det har man verkligen! Kan inte bestämma mig för om jag ska försöka träna imorgon eller inte ;D Antar att känslan jag har när jag vaknar får avgöra ;D Ja, då ska jag vara redo att ta iiii ;D
Lindas träning

2012-08-24 @ 20:15:36
URL: http://pummis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0