Instruktion och illamående vid benpass

Igår hade jag vilda mathilda med mig på gymmet, och intruerade henne under ett axlar/mage-pass!
 
Det gick jättebra och hon kämpade på riktigt bra under passets gång! Vi körde enligt mitt upplägg och hon fick med sig en hel del övningar att testa på hemmaplan (sitt hemmagym då alltså). Gick även igenom lite basövningar som hon kan använda för andra delar av kroppen i slutet på passet och hon var i efterhand jättenöjd. Fick sms idag om att hon har den värsta träningsvärken någonsin, så vi fick ju något vettigt uträttat också ;)
 
Idag skulle jag köra ett tidigt benpass tillsammans med frugan! Vi hann igenom squats, leg adduction och utfall innan jag började må så illa att jag knappt kunde röra mig utan att hålla på att kräkas. Det kom krypande under passets gång, men vid det laget var det så pass att jag kände mig tvungen att bryta. Mådde bättre ganska snart efter at jag fått komma hem och vila, och då kändes det ju såklart surt att jag inte kunde köra färdigt. Men man måste ju lyssna på sin kropp! Det är ju trots allt en frisk och stark kropp jag tränar för!
 
Vi hann i alla fall igenom ganska många set på squatsen (vi kör ju waves-set med olika positioner på fötterna) och bara det tar ju otroligt mycket på benen - så jag väljer idag att glädja mig över det lilla ;)
 
Jo, jag var ju faktiskt aktivare och instruerade under resterande delar av passet - men ett kort måste man ju ha ;)
 
Vi får se hur min kropp känner för att bete sig under morgondagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0