Jag är så jäkla grym!!!

Ja, det är faktiskt tillåtet att tycka jäkligt bra om sig själv ibland - speciellt när man går framåt i en sån rasande fart som jag gör nu! 
 
Ökar just nu och sätter PB på vartenda pass, vilket gör att det bara spritter av lycka i kroppen på mig och får mig att känna mig så fruktansvärt stark! :D Och nöjd, fyyyy så nöjd jag är! :D Gud, jag kan knappt minnas hur liten, tanig och förskräckligt kklen jag var innan jag fick upp ögonen för styrketräning. Den lilla späda tjejen är borta för alltid, det lovar jag både er och mig själv ;)
 
Det var ben på schemat idag, och jag var riktigt taggad! Kroppen var lite seg efter orolig sömn, men motivationen jag hade gjorde att det kändes obetydligt för stunden. Jag körde mitt ben 1-pass, då jag nu går tillbaka till att dela upp och köra ben på 2 pass i veckan eftersom de hamnat på efterkälken igen. Detta innebär alltså stora övningar (med vissa små undantag ibland) och tunga vikter. 
 
Då jag fått önskemål om att lägga ut mina övningar följer de nedan:
  • Squats (knäböj) - kör waves-set här och går från smal position med fötterna till riktigt bred. Det blir en hel del set och tar en del tid, men det är det värt ;) Tror jag var uppe på 70 kg som max (glömmer ju kolla vad jag hänger på!), på set med 8 reps.
  • Vadpress - la in den här trots att det är en lite mindre övning då jag behövde ta igen mig lite hehe. 3 ggr 10 på 30 kg.
  • Raka marklyft - stegrade vikterna succesivt här och körde nog 5 set. Max var jag uppe i 53 kilo - fortfarande med klockren teknik och stark rygg (japp - skitnöjd) på 8 repetitioner, vilket alltså är nytt personbästa! :D
  • Bulgariska utfall - körde bara 3 set på 10 repetitioner här, då det är så jäkla jobbigt och jag tappade balansen för att jag var så trött! 20 kilo på 10 reps som max. 
  • 45graders benpress - sist men absolut inte minst. Även personbästa här på 135 kilo! Inte så imponerande vikter, men jag får inte riktigt till det med vinkeln på knäna här och får inte den kraften jag vill. Får nöta lite till innan jag vågar mig på att öka mer!
Sen avslutade jag ju såklart med att stretcha, det får man icke glömma ;)
 
Önskar faktiskt att jag hade haft kameran med detta pass, för då hade jag haft lite att titta tillbaka på och peppa mig med. Imorgon är vi ett gäng som tränar ihop, så då kan jag säkert lura i någon att ta en paus och fota lite! :D
 
Raka marklyft! En av mina favoritövningar (gammal bild)! :D 

Kommentarer
Postat av: Karin

WOho grymt, önskar jag med kunde. Dunderförkyld nu!

Svar: Tack! :D Nää, vilken jäkla osis! Hoppas du kryar på dig snabbt så du får komma igång igen :)
Lindas träning

2012-10-11 @ 03:35:26
URL: http://endorfinkickar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0