Dipspass!

Igår blev det ett riktigt tungt pass! 
 
Körde nästintill enbart dips (förutom lite armhävningar i TRX som avslutning), och detta i all dess former. Oviktade & viktade dips, oviktade bänkdips och även viktade sådana! Jäklar vad armarna grät när jag gick därifrån, men jäklar så kul det är att pusha sig i sådana övningar! 
 
Tror det blev 8 set vanliga dips: 4 längre set med enbart kroppsvikt och sedan 4 stycken set på 8 reps med 5 kg extra. Nästa gång är jag redo för att lägga på nästa vikt - 10 kg! Och då får jag nog skatta mig nöjd bara jag klarar en repetition! 
 
 
Jobbade lite med Sofie och hjälpte henne komma igång med dipsträning. Jag är en hård lärare och vägrar låta henne använda hjälpvikter (assistmaskin). Istället får hon jobba med negativa dips, alltså att hon tar hjälp med fötterna i den mån hon behöver på vägen upp och sedan jobbar med hela kroppsvikten på vägen ner. Jag tycker det är det bästa sättet att komma igång och dipsa, istället för att använda assist-maskinen! Ett litet tips för er som vill lära er det!  
 
Bänkdipsen räknade jag inte seten på, men det körde vi tills musten gick ur armarna totalt. Oviktade till en början, sen med 10 respektive 15 kg i knät. Sista setet blev ett dropset:15 kg - 10 kg - viktlöst. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0