Tricepsdöden!

Vill ju självklart inleda detta inlägg med att berätta hur glad jag blev över den positiva respons jag fick över att ha kommit tillbaka tiill bloggen! Ni alla är underbara och gör mig ännu mer peppad än vad jag innan var! Tack snälla för att ni tar er tiden att skriva! ♥
 
Idag drog jag med mig Natta och Alex ut till Ingelsta för ett bröst/triceps-pass! Övningarna blev ganska få, men många set och upptrappningar gjorde att passet blev riktigt tungt och svettigt ändå! 
 
  • Bänkpress
  • Dips/viktade dips
  • Flyes i cable
  • pushdowns (upptrappning + avslutande dropset)
Ja, det går att pumpa ur sig ordentligt på bara 4 övningar, tro det eller ej ;) Jag var svettig som en gris och alldeles stum i armarna när vi gick därifrån! Dock kan ju det faktum att ventilationen just nu inte fungerar som den ska spela in lite, men att det blev intensivt är ett faktum! 
Från Söndagkvällens pass - dock såg det väl ut på liknande vis idag! Det som är synd med denna ställning är att man inte riktigt kan få till tekniken om man är liten och behöver ha smalare grepp! Synd! Man hamnar alldeles för nära pelaren då och riskerar att slå i skallen!
 
 
Har även varit förbi NC idag och fryst mitt kort där, då jag kände att jag inte har användning för två gymkort nu när båda våra Friskis-gym är uppgraderade och jag samtidigt rehabar mitt knä och därmed inte kan träna riktigt så som jag gjorde förut. Får dock vänta till juli innnan det går i lås, men jag får helt enkelt försöka klämma in några pass där under de kommande veckorna så att det inte känns som om jag slösar alltför mycket pengar ;) Deras spinningpass är ju fantastiskt roliga, så något sådant bör jag ju kunna klämma in! Cykla har jag ju helt och hållet fått klartecken för nämligen! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jäklar vad stark!!! Hur många orkar du? =)

Svar: Tack!! :D Det beror lite på dagsformen. Viktade brukar bli runt 8 per set, utan vikt brukar jag orka veva på ganska länge! ;D
Lindas träning

2013-05-23 @ 21:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0