Jävligt orutinerat...

Ja, här har det varit blandad kompott på träningsresultat under de senaste två dagarna!
 
I tisdags var det bröst/triceps i sällskap av Coffe. Ett pass som, trots att det blev utdraget med mycket tjatter, gick ganska bra. Återigen blev det mycket dipsövningar, men de tar så himla bra så det gör mig absolut ingenting! 
 
Igår däremot stämde nog inget. Jag hade träningsvärk från helvetet i benen sedan isöndags, och bara det borde väl egentligen larma om att jag skulle skjuta upp mitt benpass någon dag, men jag körde på ändå. Jag var även trött och orkeslös, och fick hjärtklappning och svettades som en gris så fort jag gjorde någon övning. Var stressad över att komma igång då gymmet alltid blir jobbigt överfullt på eftermiddagarna, och slarvade därför med uppvärmningen - varpå jag såklart fick känningar i knäna direkt! Orutinerat, jag vet - men vänta, det kommer ännu mer dumheter! Då jag fick lägga böjarna åt sidan tänkte jag att jag skulle köra raka marklyft istället, då jag nu vågar ta på mig dragremmar igen. Det enda som fanns ledigt var då en stång med massor av vikt på, och jag får inte bort dem på egen hand då de alltid ligger fullpackade på golvet. Bad om hjälp med att få bort de yttersta, och lämnade kvar 80 kg. Tänkte att det här kör jag ju med i vanliga fall, så det ska inte vara något problem. Fick upp stången, kände att det var ganska tungt, men började köra ändå - och kroppen bara viker sig direkt. Skapligt pinsamt! Kunde kanske ha tagit i beaktande att jag inte kört raka marklyft ordentligt på en månad.... Skämdes därmed ihjäl, och gav upp den historian för att istället köra vidare på säkra kort.
 
Vaknar såklart idag med ont i ländryggsmuskulaturen som resultat att detta idiotbeslut. Kan inte ännu avgöra om det är träningsvärk eller om jag faktiskt sträckt mig, men då smärtan kom först nu på morgonen så är jag nästan säker på att det är det förstnämnda. Det är ju vad jag hoppas på i alla fall! 
 
Så kan det gå när man stressar och inte har huvudet med sig helt enkelt! Resultatet av det blev ett skitpass och onödiga risker. Ibland blir man bara för trött på sig själv... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0