Dubbelpass och MORGONträning!

Igår drog jag till med dubbelpass igen då jag ändå var ledig och ville klämma in ett magpass utan att ta för mycket tid från kvällens benträning.
 
Tänkte på dagen bara åka dit och köra lite lätt magträning, men såklart blev jag tokpeppad när jag väl var där och körde slut på magen (och mig själv då såklart) ordentligt! Hem, ladda om och sedan tillbaka för benpass! Slängde om ordningen lite och började med sumomarken. Halva passet gick åt till dessa, och jag vet inte om det känns bra eller dåligt, men jag var helt slutkörd redan efter dem! Körde några lätta dropset på knäböj, bulgariska utfall och sedan enbenspressar på det, men det gick ganska trögt! Något kul jag fick med mig var dock att jag vågade mig på att hoppa lite för första gången på säkert ett år. Är ju så löjligt rädd om mitt knä, men jag blev så sugen när de andra höll på att jag var tvungen att testa! Och det gick ju riktigt bra! Johan byggde upp vikter som jag fick hoppa upp på, och jag kom ju i alla fall upp på 60 cm, utan att få ont! Vågade efter det även testa några hoppsquats med en lätt stång på axlarna - även det smärtfritt! Fy fasiken så kul! Nu kanske man vågar smyga in lite skutt-övningar i passen framöver! :D
 
Idag vaknade jag kl 7 av egen maskin, så efter att ha ätit en riktigt segdragen frukost så spatserade jag iväg till gymmet och körde ett ryggpass. För en gångs skull får jag ju alltså kalla det morgonträning, för jag var faktiskt på gymmet vid 9, och då är det en godkänd benämning enligt mig! Som väntat var jag segstartad. Chinsen gick supertrögt och jag kämpade mig igenom tre halvfesiga set innan jag bestämde mig för att lägga dem åt sidan och gå vidare i passet. Det blev sittande rodd, enarmsrodd i cable, pullovers i cable och stående stångrodd. Lite smått och gott som jag kände för helt enkelt! Gjorde även några set high pulls på slutet för att få lite fart i det hela, och jäklar så svettig jag blev! Hem blev det en rask promenad, vilket spädde på det ytterligare, så när jag skulle kliva in i duschen var jag redan dyngsur! ;)
 
Det är ju spin of hope idag på Friskis. Så jag passade på att slänga in ett litet bidrag till Barncancerfonden när jag var iväg också! Glöm inte att göra det ni också, när ni tränar idag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0