Bra veckoslut!

Från fredagen och framåt har jag haft en riktigt bra träningsperiod!
 
Torsdagen gick jag av nattpass och var helt dygnsvild. Valde då att enbart ta en ridtur under dagen, vilket faktiskt räckte gott och väl. Fredagen bjöd på ett tricepspass (med lite magövningar inslängt), som jag är riktigt nöjd med! Kunde dipsa utan problem och fick återigen känna på hur det riktigt tuggade i baksidan av armarna. Denna gång vågade jag mig på 4 set på 10 repetitioner. Vill inte köra helt 100% slut på mig själv då jag är rädd för att tappa tekniken och hänga på armbågen som bråkat, men det räckte gott och väl ändå!
 
Lördagens pass blev ben inne på citygymmet (hör och häpna!) tillsammans med Emma. Vi kom ut till ingelsta på kvällskvisten, men upptäckte att lokalen var upptagen för födelsedagsfest varpå vi fick ta oss in till stan istället. Det gjorde dock inget, för passet gick att genomföra riktigt bra när gymmet var tomt! Testade ett lite improviserat upplägg, som visade sig bli riktigt bra! Vi inledde med pyramider på sumomark, vilket nog resulterade i ca 6-7 set. Sen supersetade vi hacksquat i smith med sumböj (även den i smithen. Vidrigt jobbiga övningar att lägga ihop - men kul såklart! Efter det körde vi en utdallsgångshinderbana a'la Linda, där vi gick utfall med vikter och fick gå upp och ner för stepbrädor lite här och var på vägen. Sista setet gick vi längre, utan vikter, och stannade då istället och gjorde grodhopp upp på stepbrädorna. Blä så jobbigt det blev! Till sist supersetade vi goblin squats men upphopp på stepbräda, tills vi inte fick upp fötterna från marken längre när vi skulle hoppa. KAn lova att träningsvärken har smakat bra sedan dess ;)
 
Söndagen bjöd på ryggträning, även där ett helt klart godkänt pass. Igår körde jag ett intensivt axelpass, med superset raktigenom. Detta då jag var lite tidspressad och behövde ta mig igenom passet fort. Detta ledde till riktiga krampkänningar i båda axlarna (inte bara vänstern som vanligt) - skönt! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0