Ben fick starta den nya veckan!

Som rubriken skvallrar om så var det legday igår!
 
Jag trodde med handen på hjärtat att det skulle bli ett såntdärnt riktigt skitpass! Ni vet när man halvfesar sig igenom alla övningar, och sedan går hem och känner att man borde ha gjort mer. Detta då jag var så trött efter jobbet att jag somnade i soffan så fort jag kom hem - något jag sällan eller aldrig gör annars! Iväg kom jag dock, och passet är jag toppennöjd med, så jag känner mig riktigt nöjd med min start på veckan!
 
Mycket lätta vikter och långa set blev det, men jag fick svettas ordentligt ändå. Vissa "lätta" övningar kan vara jobbigare än man tror! Jag är ju van vid att träna mina ben på ett helt annat vis. Förut var det tunga vikter, explosiva övningar och korta set som gällde - nu är det lätta vikter, långa set och mycket stabilitet istället. Det känns på ett sätt kul att lägga om sin träning, men jag kan önska att det vore för att jag vill och inte för att jag är tvungen till det. Måste ju faktiskt erkänna att det kändes nästintill förnedrande att stå och knäböja med två femkilosvikter på stången. MEN, jag får se det som så att det ju faktiskt VAR knäböjar - och de första sådana jag gjort sedan jag började få benträna igen. Great success!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0