Träningshelgen!

Idag blev femte träningsdagen på raken, om jag räknat rätt, och det var bendags igen!
 
Försöker nu istället att lägga in ben med fyra dagar emellan istället för tre, och än så länge går det mycket bättre! Idag kunde jag lägga in lätta benpressar i passet utan att känna av något från mitt elaka knä, och det blev därför många set där med högt antal repetitioner och kort vila (30 sek) mellan seten. Resultatet blev en nästintill krampande rumpa och en jättenöjd Linda som tågade ur gymmet med skakiga ben! I övrigt fick jag med raka marklyft (både enbens och vanliga), hip thrusts, utfall i TRX och rumplyft med boll! 
 
Helgen + måndag har annars innehållit mycket överkropp, då jag hunnit köra igenom den och orsakat träningsvärk i varenda muskel under dessa tre dagar! Kan mycket möjligt vara så att kroppen ber om lite vila imorgon - men det återstår att se ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Johan

Kör mitt upplägg annars: 7dgr i veckan, varje muskelgrupp 2ggr per vecka. Sjuka framsteg! När kroppen säger till blir det oplanerad vilodag/vilodagar, oftast var 3e vecka ;)

Svar: Nja, jag är faktiskt rätt nöjd som det är :). Tycker det är viktigt att vila och göra annat ibland också :) just benen vill jag ha ofta då knät behöver hållas igång för att jag får ont när jag blir stel
Lindas träning

2013-11-19 @ 19:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0