Mycket stolt!

Idag tänker jag tillåta mig själv att klappa mig själv en extra gång på axeln!
 
Ofta blir man lite "hemmablind" och tror att man stretar och kämpar utan att det händer mycket. Först när man tittar tillbaka så får man se vad man egentligen har lyckats åstadkomma! Jag älskar att blicka tillbaka. Både på den personen jag var tidigare och på hur jag såg ut och mådde. Det får mig att inse hur tacksam jag kan vara för att jag är där jag är idag. Att jag har nått hit genom ren jävla vilja och envishet gör att jag tycker mig ha rätten att känna mig otroligt stolt över den jag är idag. För det ska ni veta - det har inte varit helt lätt alla gånger! Trots bakslag och motivationsdippar, elaka kommentarer och skitsnack bakom ryggen så har jag tagit mig hit. Från att vara liten, tunn, osäker och plågad av både fysisk och psykisk sjukdom till att vara stark, frisk och må jävligt bra på alla plan! DET är något jag är riktigt stolt över!
 
Från att ha pendlat mellan ca 43-45 kilo till att idag näääästan vara uppe i mina gyllene 60 kg (som har varit ett av mina långsiktiga viktmål). Det är så jag blir tårögd!
 
Bra jobbat, Linda - you earned your body!
 
*    *    *    *    *
 
Tänker avsluta detta pallajantelagen-inlägg med några fina ord jag fick tilldelade mig under gårdagen, för de tittar jag gärna tillbaka på och låter de peppa mig under dystra stunder:
 
"I mina ögon är du en av de mest attraktiva och inspirerande tjejer jag känner till.
Du köttar som en oxe och är ödmjuk som en fjäril.
Låt aldrig någon någonsin dra ner dig. Du är grym. Du är stark.
Du är Awesome"
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har följt din blogg sedan start och jag är så himmla imponerad av dig! Jag försöker själv att gå ner i vikt men blir ändå peppad av att se dig kämpa och önskar att jag hade samma vilja. fortsätt kämpa. det du gör inspirerar andra!!

Svar: Kul att höra, tack snälla! :) jag tror du kan om du vill! Ta det i små steg! Tänk på art det ska bli en del av din vardag :)
Lindas träning

2013-10-27 @ 11:55:06
Postat av: Pernilla

Då skulle man kunna säga att du är som tjuren Ferdinand - mjuk på insidan, men ett tufft och starkt yttre ;) Oavsett - fantastiska framsteg och bra jobbat!

Sv: Tack snälla! Det var roligt att höra! :)

Svar: Haha ja det skulle man nästan ;) tack så jättemycket! :D
Lindas träning

2013-11-05 @ 22:51:50
URL: http://skinnyjeans.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0