Vidrigaste passet på länge!

Igår blev det lite försiktig axelträning bara för att hålla igång och se hur ryggen reagerade. Kan dock meddela att det troligtvis rörde sig om brutal träningsvärk och inte en sträckning, då det har blivit bättre i rasande fart och jag idag knappt känner av det. Tänk så fjantig och rädd man blir för minsta lilla när man har så höga ambitioner och mycket vilja, haha! Jag var heldeppig hela torsdagsförmiddagen och tyckte det kändes jättetråkigt, men det var ju lite i onödan kan jag känna nu. 
 
Nettan var med på gymmet igår, och berättade att hon har hittat en perfekt tävling för mig att börja med! Läste mer om den idag och är nu supertaggad - så förhoppningsvis blir det dags att tävlingsdebutera nästa år för min del! Detta förutsatt att kroppen gör som jag säger fram tills dess haha! 
 
Med detta i åtanke blev det ett lite annorlunda pass idag! Chips och dip (eg. chins & dips) tyckte jag passade utmärkt som lördagsträning! Med Nicke vid spakarna Blev det därför lite över en timmes plågande med enbart kroppsviktsövningar: 7 set chins (varav 2 viktade), 7 set dips (varav enbart 1 viktat långt set), 3 korta set chins/pullups i ringar och till sist 5 set armhävningar (2 smala med tricepsfokus, 2 breda med viktskiva på ryggen och 1 breda med enbart kroppsvikt). Fyf*n vad mör jag var efter detta!!! Mjölksyran i axlarna var brutal och jag känner mig överkörd av en lastbil nu! Riktigt effektivt pass måste jag säga! Jag svettas sällan några mängder när jag tränar styrka, men idag svettades jag till och med långt efter passet och var dyngsur i överdragskläderna när jag kom hem.
 
HÄRLIGT!!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0