2 pass igen!

... och båda tillsammans med frugan, som jag försöker sparka igång motivationen på!
 
Det första blev av i måndags, då vi körde bröst/triceps. Energinivån var lite sisådär på båda, men vi puttade varandra igenom passet och jag gick hem med ordentligt bortdomnade triceps efter mitt avslutande dropset! Brukar faktiskt ofta avsluta med ett dropset, just för att man verkligen går hem med dendär slutkörda känslan och känner att man verkligen kramat ur den sista energin som finns.
 
För er som inte vet vad ett dropset är så ska jag försöka förklara, och tar mitt tricepsdropset (puschdowns) som exempel:
(Du ska alltså köra ett set där du går stegvis från tung vikt ner till lätt)
Jag börjar exempelvis på 49 kg. På den vikten kör jag så många reps jag bara orkar, och när jag inte klarar av en till på den så flyttar jag upp pinnen ett hack och kör på vikten under (alltså ett hack lättare). Samma princip där - när jag inte orkar fler repetitioner sänker jag vikten och kör så många jag orkar där, och sedan fortsätter jag så ända tills jag står och vevar på 9 kilo och smågråter lite för att det bränner som tusen eldar i musklerna ;) Riktigt kul sätt att pusha sig själv på! 
 
Efter en välbehövlig vilodag i tisdags var det igår dags för ryggträning - och jag var både pigg och peppad! Chins och 3 sorters rodd samt ländryggslyft fick utgöra passet, som blev grisigt tungt! Mange, som ju haft ont mellan skulderbladen ett tag, kunde köra på riktigt bra och utklassade helt plötsligt mig i allt - vilket fick även mig att kliva upp en nivå! Här har ni en med riktig vinnarskalle! Avslutade gjorde vi med lite biceps, men det går ju alltid så tungt efter ryggövningarna. Har ju inte direkt något superfokus på biceps, och brukar knappt träna dem alls, men funderar ändå på att stuva om mitt upplägg lite så att jag faktiskt orkar träna dem. Kanske blir det till att återgå till Rygg/bröst & armpass istället. Jag ska suga på den karamellen ett tag så får vi se om jag testkör det sen! Nackdelen med det är jag att man får svårt att lägga upp träningsveckan utan att något pass inverkar på ett annat, i och med att man kommer åt både triceps & biceps under bröst/ryggdagen, och därmed inte "kan" köra dem varken dagen innan eller efter. Då jag helst inte kör axlar dagen innan eller efter ryggpass så ser man ju att det hela kan bli lite problematiskt! 
 
 
 
Inveg mina nyinköpita brallor igår - och jag älskar dem såklart! De är tunna och sköna att träna i, och så är de fina också såklart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0