Bra helg!

Trots att jag jobbar en riktigt mördarhelg så har jag lyckats klämma in tre riktigt bra pass sedan jag senast skrev!
 
Torsdag blev axlar, fredag fick jag lov att vila kroppen, igår var det benlördag och idag hann jag träna bröst/triceps innan jag ska iväg och jobba! 
 
Benpasset blev tillsammans med Emelie, och jag valde faktiskt att styra om lite i upplägget då jag sällan orkar fullt ut i marklyften nu när de i princip legat sist i passet. Istället fick de vara först ut på passet, och vi laddade på två stänger på en gång så att vi kunde köra riktigt vidriga dropset! Det är en av fördelarna med att vara självapå gymmet - det stör ingen annan om man samlar på sig en hel hög med redskap på en gång för att köra super- eller drop-set! Bulgariska utfall, omvända utfall från stepbräda, goblin squats och donkey kickbacks i cable var resterande övningar - skapligt rövmördarpass med andra ord! ;)
Nya fina byxor från HitBrazil, och lite reklam för bästa MMsports såklart! :)
 
Idag gick jag upp tidigt (8, vilket är tidigt för en söndag hehe) för att hinna träna innan jobbet. Gav mig på att cykla till gymmet idag, vilket var en ren mardröm! För de som inte redan vet så hatar jag att cykla - av hela min själ! Tycker att det är så fruktansvärt jobbigt haha! För att göra saken lite härligare så hade jag motvind både på vägen dit och hem - hääärligt! Inte gör det saken bättre att hela hemvägen är en enda lång uppförsbacke heller. Så det tog mig 20 minuter dit och ca 30 hem. Det ger jag mig inte på i det närmsta igen, kan vi konstatera ;) 
 
Passet blev i alla fall riktigt bra! Var där en halvtimma innan öppning och hann köra klart bröstdelen på passet innan alla motionärer tågade in och fyllde gymmet. Fick dela med mig av cablen under mitt triceps-superset, varpå det fick gå helt utan vila mellan seten för att jag inte ville sinka herren som jag bytte sida med (han hakade på samma övningar som jag). Detta resulterade i rejäl krampkänning i armarna, varpå de tre set dips jag orkade med efter inte blev alltför kartiga. Tror de hamnade på 10-10-8, sen körde jag två set bänkdips bara för att mosa ur detdär lilla sista! Härlig start på dagen!
 
Skapligt trött och hålögd när jag kom fram till gymmet! Ville inte direkt krypa ur min nya mysiga tröja, Vaknade dock till under passet i alla fall ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda K

Som vanligt är du helt grym Linda! Har du något bra tips för någon som vill besegra latmasken i sig själv och komma lite längre än att "börja träna varannan måndag"? =)

Svar: Åh tack! :D Förlåt att jag dröjt med att svara.Ja, jag tycker det kan vara en bra ide att först och främst hitta en träningsform som man tycker är riktigt rolig. Sen är ju alltid roligt sällskap ett plus, man får lite lättare att komma iväg då och det behöver inte kännas som en lika stor "uppoffring". Sen ska man ju gärna inte gå från 0-100. Då dör ju ofta motivationen snabbt. Det bästa är ju att försöka öka mängden pass successivt och på det viset göra det till en vana :)
You earn your body

2014-03-09 @ 17:10:15
Postat av: Linda

Tack för ett bra svar! Då kör jag på att leta träningsformer ett tag framöver =)

2014-03-14 @ 14:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0