Vårkänslor!

Det känns verkligen i kroppen att våren är här! 
 
Man får så mycket mer energi i kroppen och blir automatiskt med arktiv då man inte vill missa sin chans att vara ute i det härliga vädret. Många små extrapromenader har det därför blivit under de senaste dagarna, och det sitter ju aldrig fel! 
 
Förutom att traska så har jag ju även besökt gymmet två gånger! Igår var det benpass, med mycket fokus på baksida. Detta kommer delvis på köpet då jag inte vill köra böjövningar två dagar i veckan, utan försöker lägga upp mina två benpass lite olika. Raka enbensmarklyft, raka marklyft, hip thrusts (både från bänk och på golvet), rumplyft med boll samt vadpress (ett ben i taget) blev övningarna.
 
Glatt pucko som laddar inför favoritpasset med en Celsius! 
 
Idag blev det ett "morgonpass" för axlarna! När jag säger morgonpass bör jag dock nämna att det egentligen är förmiddag, då jag inte alls är en speciellt morgonpigg person! Så, är jag på gymmet innan 10 är det väldigt tidigt för min del, hehe! Åter till passet så blev det riktigt grymt, med hög intensitet. Väldigt kort setvila och dropset/superset på alla övningar! Det tuggar fortfarande av krampkänningar i axlarna i skrivandets stund! Så jäkla härligt! Nu kan jag promenera iväg till jobbet och vara riktigt nöjd!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0